PdF:SZ7BP_2RB1 Ruština pro pedagogy B - Informace o předmětu
SZ7BP_2RB1 Ruština pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Kateryna Hertlová (cvičící)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Monika Ševečková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Předpoklady
- SZ7BP_1RB1 Ruština pro pedagogy - A
Úspěšně absolvovaný předmět CJV_RJA2 – Vstupní test A2 - RJ. Kurz je určen pro studenty min. se znalostí ruštiny na úrovni A2 dle SERR. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz navazuje na předmět Ruština A z JS. - Mateřské obory/plány
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na varhany se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství biologie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství hry na klavír pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hry na varhany pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství rodinné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství technické výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství vizuální tvorby pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství základů společenských věd pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem výuky je rozvinout a doplnit základní dovednosti potřebné ke studiu odborné literatury, rozvinout dovednosti poslechové, komunikační, psaní v oblasti obecné i odborné.
- Osnova
- Obecné cíle: 1) rozvinout dovednost mluvení (se zřetelem na správnou výslovnost) tak, aby studenti byli schopni komunikovat o běžných tématech(seznámení se, bydlení,cestování, ubytování, volný čas) a tématech týkajících se studia (studovaný obor, zkoušky) 2) rozvinout dovednost čtení tak, aby studenti uměli číst obecné a jednodušší odborné texty tištěné i psané rukou 3) rozvinout poslechové dovednosti tak, aby studenti rozuměli slyšenému z oblasti každodenního života 4) rozvinout dovednost psaní, aby studenti bez problému zvládli psanou azbuku, aby dokázali sestavit žádost, dopis, blahopřání 5) rozvinout a upevnit znalost obecné gramatiky a základních jevů odborného stylu.
- Literatura
- povinná literatura
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- doporučená literatura
- IVANOVA, Marija a Michal FRANTA. Ruština : otázky & odpovědi : nejen k maturitě. 2. vyd. Dubicko: INFOA, 2010, 183 s. ISBN 9788072406081. info
- KAGUŠEVA, Maria a Julija MAMONOVA. Cvičebnice ruštiny : gramatika, konverzace, slovní zásoba. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 214 s. ISBN 9788025118351. info
- NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 2. Voznice: Leda, 2007, 535 s. ISBN 9788073351120. info
- BALCAR, Milan. Ruská gramatika v kostce. Praha: LEDA, 1999, 125 stran. ISBN 808592756X. info
- Výukové metody
- Poslechová cvičení (s doplňujícími otázkami a následnou diskusí), nácvik porozumění čtenému odbornému a specifickému textu, překlad do češtiny, psaní CV, oficiální korespondence, procvičení a rozšíření obecné gramatiky a jevů odborného stylu, procvičení a rozšiřování obecné, obecně-vědní a odborné slovní zásoby, obecná a akademická konverzace, nácvik mini-prezentace (studovaný obor).
- Metody hodnocení
- Podmínky k připuštění ke zkoušce: 1) docházka (max. 2 absence), splnění úkolů zadaných v průběhu semestru, aktivní účast, 2) prezentace (8 bodů), 3) zadání čtení (12 bodů), 4) průběžný test (20 bodů), 5) závěrečný test (60 bodů) - poslech, gramatickou a lexikální část, čtení a psaní. Min. 65 % (65 bodů ze 100 bodů). Pro připuštění k závěrečnému testu musí student splnit všechny výše uvedené požadavky (1-4).
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Informace učitele
- Dle nového stud. řádu je zavedeno hodnocení „X“ – Pokud student nesplní průběžné úkoly a nenaplní požadavky v průběhu semestrální výuky dle pokynů vyučujícího, vyučující zaznamená do IS MU hodnocení „X“. Toto hodnocení znemožňuje studentovi přihlášení k ukončení předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Kurz úrovně B1 zakončený písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2018/SZ7BP_2RB1