PdF:IVk005 Special Education in Internati - Informace o předmětu
IVk005 Special Education in International Perspectives
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVk005/J_Karttunen1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Matoušková
IVk005/J_Karttunen2: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Matoušková
IVk005/J_McEnany: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Matoušková
IVk005/I_Prosetzky: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Matoušková
IVk005/Wuerzburg: Rozvrh nebyl do ISu vložen. L. Matoušková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Doplňující studium k rozšíření odborné kvalifikace Speciální pedagogiky (program PdF, C-CV)
- DPS Doplňující studium speciální pedagogiky pro středoškolské pedagogické pracovníky (program PdF, C-CV)
- Logopedie (program PdF, B-LOG)
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Speciální pedagogika (Čtvrtá specializace) (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Speciální pedagogika (program PdF, C-CV)
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Základní studium) (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is to look at special education in international perspectives. The students have the possibility to meet international experts and learn the situation in different countries. How is the situation in other countries? What are the attitudes, approaches, the current issues in different countries? How does the education and the support of people with disabilities and disadvantages and of the pedagogues in other countries look like?
- Výstupy z učení
- At the end of the course the student will:
- be able to describe the situation in other countries,
- reflect the new information and compare it with the situation in their own country,
- be aware of the differences across the world,
- be able to think about different factors that influent the life of children, youth and adult people with disabilities and disadvantage (education, work, family etc.) - Osnova
- The course offers different topics according to the lecturers.
- The course provides a preview of the situation in different countries. It focuses the education at school but also the education at the universities (preparing for work with people with disabilities and disadvantage), support of people with disabilities and their families in different life periods, work, communication, multicultural aspects, social inclusion, legislative framework, social systems etc.
- Výukové metody
- lecture, workshop, pair and group discussion, discussion of students and experts, work with case studies
- Metody hodnocení
- To be awarded credits, the students have to:
- attend min. 2 lectures;
- write a report about the visited lectures. The students have to describe what was each visited lecture about, to reflect the situation in own country and the benefits for the study and/or for own profession.
- the report (450-700 words per lecture) must be downloaded to the homework vaults (the deadline is announced there). Afterwards the students receive feedback from the teachers. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The students have to choose and attend min. 2 lectures.
The overview of lectures (see the seminar groups and enroll in it):
24.10.2019, 14-15:50, room 33
25.10.2019, 13:15-15:00, room RUV
2.12.2019, 13-14:50, room 53
9.12.2019, 16-17:20, room 41
13.12.2019, 13-15:00, room 32 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je otevřen pro studenty libovolného oboru.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/IVk005