PdF:NJ_M301 Němčina jako vyučovací jazyk - Informace o předmětu
NJ_M301 Němčina jako vyučovací jazyk
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M301/Kombi01: Pá 20. 9. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 18. 10. 13:00–14:50 učebna 55, Pá 22. 11. 13:00–14:50 učebna 55, A. Brychová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (6)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Am Ende des Kurses sind die Studierenden fähig Aufgabenstellungen für Lernende und Schüler/-innen adresatenbezogen auf dem entsprechenden Niveau in der Zielsprache zu formulieren. Die Seminare sind sprachlich, nicht didaktisch orientiert. Das Ziel ist nicht neue Ideen für den Unterricht zu gewinnen, sondern den Wortschatz zu erweitern, den man als DaF-LehrerIn braucht. Na konci kurzu jsou studenti schopni zformulovat zadání pro žáky/studenty odpovídající cílové skupiny. Semináře jsou orientovány jazykově, nikoliv didakticky (cílem není rozšíření sbírky nápadů do výuky, ale prohloubení slovní zásoby, kterou vyučující NJ potřebuje.)
- Výstupy z učení
- Studierende sind fähig den Unterricht auf Deutsch zu halten, indem sie die Unterrichtssprache dem Sprachniveau A1/A2 anpassen können.
- Osnova
- - Lehrwerke für relevante Lernergruppen analysieren - in den häufig benutzten Lehrwerken Aufgabenstellungen sammeln und sprachlich reflektieren - adäquate und lernerbezogene Redemittel in Unterrichtssituationen anwenden und für Schüler/-innen verständlich präsentieren - analýza relevantních učebnic s ohledem na formulace zadání- jejich reflexe - práce s typickými jazykovými obraty, které používá vyučující a žák
- Literatura
- BUTZKAMM, Wolfgang. Unterrichtssprache Deutsch :Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996, 112 s. ISBN 3-19-001586-4. info
- GLABONIAT, Manuela. Profile deutsch : gemeinsamer europäischer Referenzrahmen : Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, kommunikative Mittel : Niveau A1-A2, B1-B2, C1-C2. Berlin: Langenscheidt, 2005, 240 s. ISBN 3468494106. info
- BOLTON, Sibylle. Mündlich : mündliche Produktion und Interaktion Deutsch : Illustration der Niveaustufen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens : Niveaubestimmungen nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen : Ergänzung zu Profile deutsch : Authentische. Berlin: Langenscheidt, 2008, 62 s. ISBN 9783468494093. info
- ZIEBELL, Barbara. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. München: Goethe Institut, 2007, 1 DVD-vide. ISBN 9783468496196. info
- Výukové metody
- Analyse der Lehrwerke, Übersetzungsübungen, interaktive Übungen Analýza učebnic, překladová cvičení, interaktivní cvičení
- Metody hodnocení
- Präsentation einer didaktischen Unterrichtsaktivität, fokkussiert auf Formulierung der Aufgabenstellungen, Hausübungen Prezentace učební aktivity se zaměřením na formulace zadání, domácí příprava
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/NJ_M301