PdF:ONLINE_AS Angličtina Online - Mluvený pr - Informace o předmětu
ONLINE_AS Angličtina Online - Mluvený projev
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- online. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Zuzana Kršková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Mgr. Ondřej Vitula (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ONLINE_AS/1: Rozvrh nebyl do ISu vložen. A. Dobrovolná
ONLINE_AS/2: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Hrozková
ONLINE_AS/3: Rozvrh nebyl do ISu vložen. I. Hrozková
ONLINE_AS/4: Rozvrh nebyl do ISu vložen. O. Vitula
ONLINE_AS/5: Rozvrh nebyl do ISu vložen. Z. Kršková - Předpoklady
- The prerequisites are an interest in the subject and a fast Internet connection. The course is suitable for students with B1 level and above.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/200 - Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- ZS Anglický jazyk pro 1. stupeň ZŠ (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- To improve students' presentation and discussion skills;
to encourage learners to evaluate their own performance;
to engage in self-monitoring and peer-monitoring and provide the students with constructive feedback;
to master procedural vocabulary actively
to learn to defend one's opinion or present contradictory or controversial opinions. - Výstupy z učení
- At the end of the course the students will be able:
to use information gathered from different sources to prepare a presentation;
to critically assess their and their peers´ language performance;
to make presentations in academic settings. - Osnova
- 1 Analysis of two videos, discussion in the forum.
- 2 Videorecording - self-presentation.
- 3 Critical evaluation of other students' presentations in the discussion forum.
- 4 Study of materials - preparation for detailed introduction of the students and their study fields.
- 5 Introduction / videorecording - the students will introduce themselves as of students of Masaryk University; description of their study field.
- 6 Critical evaluation of other students' presentations in the discussion forum.
- 7 Structuring the presentation - studying materials.
- 8 Presentation of own's opinions - useful phrases.
- 9 Presentation of one's opinion on controversial topic.
- 10 Preparation for the final recording; summary of the basic procedures.
- 11 Presentation of one's opinion of controversial topic. Stating the arguments for and against - videorecording.
- 12 Evaluation and feedback.
- Literatura
- povinná literatura
- HARMER, Jeremy a John ARNOLD. Advanced speaking skills. 1st pub. London: Longman, 1978, xxii, 103. ISBN 0582515106. info
- doporučená literatura
- PATERSON, Ken, Caroline CAYGILL a Rebecca SEWELL. A handbook of spoken grammar : strategies for speaking natural English. 1st pub. Peaslake: Delta, 2011, 95 s. ISBN 9781905085545. info
- GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. 3rd impression. Oxford: Oxford University Press, 2003, 152 s. ISBN 0194534251. info
- GUDE, Kathy. Advanced listening and speaking CAE. Oxford: Oxford University Press, 1998, 152 s. ISBN 0194533476. info
- Výukové metody
- Videos followed by online discussions about features of spoken English, online homework, peer reviews.
- Metody hodnocení
- 3 speaking assignments (short introduction of the students themselves - about 1 min, longer introduction about 3 mins) – peer reviewed; 1 final assignment – evaluated by the moderator; 4 comments/peer reviews of other students´ performances; studying recordings and detecting certain features (according to the task)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
kurz probíhá online; rychlé připojení k internetu nutností; level of English B1 and higher.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/ONLINE_AS