PdF:SPp014 Úvod do Feuersteinova instrume - Informace o předmětu
SPp014 Úvod do Feuersteinova instrumentálního obohacování
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPp014/01: Po 8:00–9:50 učebna 53, P. Kopečný
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, B-LOG)
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studentky a studenty s metodou Feuersteinova instrumentálního obohacování prostřednictvím praktické činnosti s instrumenty Uspořádání bodů, Porovnávání a Ilustrace. Studentkám a studentům je tak nabídnuta možnost prožít principy zprostředkovaného učení a poznat prvky intervenčního programu Instrumentálního obohacování profesora Reuvena Feuersteina s širokým uplatněním v individuální práci i ve třídě, který vychází z principů strukturální kognitivní modifikovatelnosti a zkušenosti zprostředkovaného učení. Na seminářích bude probíhat aktivní práce s pracovními listy.
- Výstupy z učení
- Student/ka se učí rozvíjet schopnost projít učením v souvislostech. Student/ka se učí nacházet strategie řešení úkolu. Student/ka rozumí principu zprostředkovaného učení. Student/ka dokáže uvažovat o využití principů zprostředkovaného učení v běžném životě i v pedagogické praxi.
- Osnova
- 1. Seznámení s osobností prof. Feuersteina 2. Práce s instrumentem Uspořádání bodů 3. Práce s instrumentem Porovnávání 4. Práce s instrumentem Ilustrace
- Literatura
- doporučená literatura
- Feuerstein R. et al (2006). Creating and Enhancing Cognitive Modifiability. Jerusalem: ICELP.
- MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení : teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Vydání první. Praha: Togga, 2008, 121 stran. ISBN 9788087258026. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse, práce ve skupinách
- Metody hodnocení
- Zpracování přípravy jedné ukázkové hodiny, skupinová rozprava reflektující možnosti využití metody v praxi.
- Informace učitele
- Před samotnou prací s materiálem je NEZBYTNÉ OBJEDNÁNÍ instrumentů Uspořádání bodů a Porovnávání - cena jednoho instrumentu je přibližně 120 Kč + poštovné (bude řešeno na prvním setkání v rámci výuky).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SPp014