PdF:SPp028 Education for All – Experience - Informace o předmětu
SPp028 Education for All – Experience from Practice
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/12, pouze zareg.: 0/12, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/12 - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům příležitost k seznámení s edukačním systém a podmínkami vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v zahraničí. Formou projektové práce, stáže a spolupráce se studenty partnerské univerzity získají studenti znalosti ze speciálněpedagogické praxe v zahraničí a posílí své dovednosti/kompetence týmové práce na mezinárodní úrovni. Předmět Education for All – Practicle Expericences je primárně zacílen na spolupráci se zahraničními studenty partnerské univerzity v průběhu jejich týdenní stáže na domovském pracovišti. Záměrem tohoto kurzu je zprostředkovat zahraničním studentům informace o českém edukačním systému a dále je doprovázet do vybraných škol, v nichž budou absolvovat krátkou stáž. Student domovské univerzity se tak stane pro studenta zahraničního tutorem.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu bude student schopen:Řádně charakterizovat základní rysy českého edukačního systému a prezentovat je v cizím jazyce; Popsat podmínky vzdělávání žáků v běžné/specializované instituci a popsat příklady efektivní podpory vzdělávání dětí/žáků se SVP v České republice; Efektivně spolupracovat se studenty partnerské univerzity; Zprostředkovat informace z českého edukačního prostředí v průběhu tutorské stáže.
- Osnova
- Vymezení základních charakteristik edukačního systému v České republice. Charakteristika podmínek vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (základní strategie, organizace institucí v České republice). Asistence zahraničním studentům při stáží v českých základních školách.
- Literatura
- BARTOŇOVÁ, Miroslava. Students with intellectual disability in inclusive education settings. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 173 s. ISBN 978-80-210-6817-9. info
- HEWARD, William L. Exceptional children : an introduction to special education. Tenth edition. Harlow: Pearson, 2014, ii, 664. ISBN 9781292022024. info
- MITCHELL, David R. What really works in special and inclusive education : using evidence-based teaching strategies. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2014, xvi, 347. ISBN 9780203105313. info
- HAMMEKEN, Peggy A. The teacher's guide to inclusive education : 750 strategies for success : a guide for all educators. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007, vi, 343. ISBN 9781890455101. info
- Výukové metody
- Interaktivní seminář k seznámení s edukačním systémem. Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce pro zahraniční studenty. Tutorská stáž (provázení zahraničních studentů) v průběhu jejich stáží v českých základních školách.
- Metody hodnocení
- Aktivní účast studenta v interaktivním semináři (20 %). Příprava a realizace krátké prezentace ve vztahu k podmínkám vzdělávání v ČR v anglickém jazyce (20 %). Práce v mezinárodním týmu (10 %). Tutorská stáž – provázení zahraničních studentů v českých školách (50 %).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/SPp028