PdF:TI0003 3D modelování a vizualizace - Informace o předmětu
TI0003 3D modelování a vizualizace
Pedagogická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI0003/01: Út 8:00–9:50 učebna 28, M. Dosedla
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TE2) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy tvorby 3D grafiky a jejího zobrazení; 2. tvořit 3D objekty pomocí různých technik modelování; 3. využívat objekty scény pro nasvětlení a přípravu pro renderování; 4. nanášet na 3D objekty materiály a textury a upravovat je; 5. vytvářet jednoduché animace objektů a kamery na scéně; 6. vytvořit finální render obrázků a animací včetně možností post-procesingu.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. vysvětlit principy tvorby 3D grafiky a jejího zobrazení; 2. tvořit 3D objekty pomocí různých technik modelování; 3. využívat objekty scény pro nasvětlení a přípravu pro renderování; 4. nanášet na 3D objekty materiály a textury a upravovat je; 5. vytvářet jednoduché animace objektů a kamery na scéně; 6. vytvořit finální render obrázků a animací včetně možností post-procesingu.
- Osnova
- 1. týden: Teoretická východiska a úvod do 3D modelování. 2. týden: Ovládání 3D aplikace a prostředí. 3. týden: Objekty - primitiva. 4. týden: Správce objektů a správce nastavení. 5. týden: Polygonové objekty. 6. týden: Základní nanášení materiálů. 7. týden: Další objekty scény. 8. týden: Základy animace. 9. týden: Modelování pomocí křivek NURBS. 10. týden: Rendering. 11. týden: Techniky modelování a tvorby scény. 12. týden: Práce na projektu.
- Literatura
- Cinema 4D R13 cookbookelevate your art to the fourth dimension with Cinema 4D. Edited by Michael Szabo. Birmingham: Packt Pub., 2012, iv, 498 p. ISBN 9781849691871. info
- Výukové metody
- cvičení, samostatná práce
- Metody hodnocení
- Zpracování samostatného projektu z oblasti 3D grafiky.
- Informace učitele
- http://wrack.ped.muni.cz/elearning/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2019/TI0003