PdF:FC6007 Strategický marketing a manage - Informace o předmětu
FC6007 Strategický marketing a management
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC6007/Kombi01: So 17. 10. 14:00–15:50 učebna 50, So 28. 11. 8:00–9:50 učebna 50, So 5. 12. 18:00–19:50 učebna 50, So 16. 1. 16:00–17:50 učebna 50, P. Marinič
FC6007/Prez01: Út 12:00–12:50 učebna 12, St 9:00–9:50 laboratoř 80, P. Marinič - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Anotace: Studium tohoto předmětu umožní posluchačům seznámit se s významem, metodami a nástroji strategického řízení a strategického marketingového řízení. Předmět rozšiřuje znalosti získané v bakalářském stupni studia v rámci předmětu Základy managementu a marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na strategické analýzy, formulování strategií a sestavení marketingových plánů. Cíle: Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen: definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti charakterizovat podstatu metod a nástroje strategického managementu a marketingu aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi Výstupy: Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen definovat obsah a význam strategického řízení a strategického marketingu, orientovat se ve vzájemných souvislostech mezi těmito oblastmi a charakterizovat význam vazeb podniku s okolím pro dosažení a udržení konkurenceschopnosti. Student bude schopen aplikovat teoretické poznatky v manažerské praxi.
- Osnova
- Sylabus: 1. blok: Význam strategického řízení pro konkurenceschopnost podniku. Hierarchie strategií a postavení strategického marketingového řízení ve strategickém řízení podniku. Druhy a typy strategií a marketingových strategií. 2. blok: Proces strategického řízení a strategického marketingového řízení. Analýzy vnějšího - obecného a oborového okolí. Analýzy vnitřního prostředí. SWOT analýza z pohledu strategického řízení. 3. blok: Konkurence. Systémově organizované informační zajištění. Proces tvorby strategií a návrh variantních strategií. Implementace a metody hodnocení strategie. 4. blok: Plánování a realizace inovací. Faktory ovlivňující úspěch inovačních aktivit. Strategické řízení institucí veřejné správy. Významné práce z oboru strategického managementu. Americká škola.
- Literatura
- MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 198 s. ISBN 8024712776. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Vyd.1.Praha: C.H. Beck, 2001. xiv, 256 s. ISBN 80-7179-603-4 STADLER, S
- Výukové metody
- přednáška, studium literatury
- Metody hodnocení
- ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/FC6007