PdF:JVk014 Eng. for Special Educators II - Informace o předmětu
JVk014 Angličtina pro speciální pedagogy II
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/1.3. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Trčková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Belinda Rachael Allan, M.Ed. (přednášející)
Daniel Gerrard, M.A. (přednášející)
Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (přednášející)
Christopher Williams, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVk014/01: Pá 16. 10. 16:00–18:50 učebna 51, Pá 30. 10. 16:00–18:50 učebna 51, Pá 27. 11. 16:00–18:50 učebna 51, Pá 4. 12. 16:00–18:50 učebna 51, Pá 11. 12. 16:00–17:50 učebna 51, D. Hochmanová
JVk014/02: Pá 16. 10. 16:00–18:50 učebna 60, Pá 30. 10. 16:00–18:50 učebna 60, Pá 27. 11. 16:00–18:50 učebna 60, Pá 4. 12. 16:00–18:50 učebna 60, Pá 11. 12. 16:00–17:50 učebna 60, D. Trčková
JVk014/03: Pá 16. 10. 16:00–18:50 učebna 3, Pá 30. 10. 17:00–19:50 učebna 5, Pá 27. 11. 16:00–18:50 učebna 2, Pá 4. 12. 16:00–18:50 učebna 4, Pá 11. 12. 16:00–17:50 učebna 5, M. Slavíková
JVk014/04: Pá 16. 10. 16:00–18:50 učebna 57, Pá 30. 10. 16:00–18:50 učebna 57, Pá 27. 11. 16:00–18:50 učebna 57, Pá 4. 12. 17:00–19:50 učebna 57, Pá 11. 12. 16:00–17:50 učebna 57, Ch. Williams - Předpoklady
- Students enrolling in the course are expected to achieve at least a good pre-intermediate level of English (= Level B1 of the CEFR). The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters, can enter unprepared into conversation about familiar topics and connects ideas in a simple way. He or she can also provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vstupní znalost anglického jazyka min. na úrovni B1. - Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Special Education (Specialization 1 - Speech and Hearing Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 2 - Visual Impairments) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 3 - Behavioral Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 4 - Intellectual Disabilities and Autism Spectrum Disorders) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 5 - Multiple Disabilities) (program PdF, N-SPZPA)
- Special Education (Specialization 6 - Special Adult Education) (program PdF, N-SPZPA)
- Speciální andragogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Logopedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Ostatní pedie)
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD, směr Více vad)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-SPD)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Cíle předmětu
- The aim of this B2 level course is to consolidate language knowledge and skills acquired in the Bachelor's English language course (level B1), acquire additional special needs education terminology and enhance academic skills within level B2 of the CEFR by means of up-to-date special needs education topics and issues (reading and listening comprehension; speaking; formal writing). In terms of academic skills, the focus is mainly on presentation skills and expressing specialist opinion. Students will also be required to show their command of level B2 grammar.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken LSP texts at B1+ to B2 level of the CEFR; understand written LSP texts at B1+ to B2 level of the CEFR; produce a short report on an issue related to special needs education; successfully participate in a spoken interaction dealing with SN issues at B1+ to B2 level of the CEFR; use specialist terminology; show a good command of selected grammar structures at B1+ to B2 level of the CEFR.
- Osnova
- Session 1: Course introduction. General problems in schools ADHD; Listening, Writing a report, Giving feedback. Session 2: Speech disorders; Reading, How to summarize, How to describe experience. Session 3: Autism, Specific learning difficulties; Abstract, How to give instructions, How to ask questions. Session 4: Physical and sensory impairments; Working with vocabulary (collocations), Sharing good practice Session 5: Sharing good practice, Revision.
- Literatura
- povinná literatura
- In-class materials designed for teaching ESP.
- doporučená literatura
- MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, xii, 88. ISBN 9780521476607. info
- PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- Výukové metody
- Task based seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing students' language skills plus grammar and vocabulary knowledge at level B2: independent reading, listening and writing tasks; class discussions and presentations; etc.).
- Metody hodnocení
- Level B2 language course. Credit requirements: 1) Attendance and active participation in the sessions (two absences due to serious reasons are acceptable). 2) Completed in-term tasks (MA thesis abstract, report, presentation, sharing good practice group activity, glossary) 3) Meeting deadlines. 4) Final oral exam
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou zkouškou na počítači a ústní zkouškou. Úroveň zkoušky je B2.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/JVk014