PdF:JVp016 English for SE - B - Informace o předmětu
JVp016 Angličtina pro speciální pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Dita Hochmanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp016/01: Út 12:00–13:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp016/02: Po 16:00–17:50 učebna 65, D. Hochmanová
JVp016/03: Čt 10:00–11:50 učebna 53, D. Hochmanová
JVp016/04: Po 14:00–15:50 učebna 63, D. Hochmanová
JVp016/05: St 8:00–9:50 učebna 63, M. Slavíková
JVp016/06: Čt 12:00–13:50 učebna 51, M. Slavíková
JVp016/07: Po 10:00–11:50 učebna 65, M. Slavíková - Předpoklady
- JVp015 English for Sp. Educators - A
In the compulsorily-optional English for Special Educators B, the students will continue to develop their language and academic skills in English on B1 level. The English for Special Educators B course can be attended only by those students who finished the course English for Special Educators A successfully. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, B-LOG)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S) (2)
- Cíle předmětu
- The aim of the course English for Special Educators B is to develop students' language skills and some academic skills in English on B1 level. Students will also learn some specialist vocabulary/terminology connected to their field of study (on B1 level).
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will be able to: understand spoken as well as written LSP language at B1 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues; give an oral presentation on their experience in the field/a project they would like to realize; summarize a specialized text related to their field of studies, address a specialist from their field in a formal letter; show a good command of grammar structures and vocabulary at B1 level of the CEFR.
- Osnova
- SP4BP_2AB1 English for Special Educators B
- Topics: Revision of special needs terminology, Visual Impairment, Hearing Impairment, Intellectual Disability, Autistic Spectrum Disorders, Speech Impairments, Specific Learning Difficulties, Physical Impairment
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning resources in IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- neurčeno
- NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
- Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
- Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
- CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
- Výukové metody
- task based 100-minute seminars, activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, individual assignments, grammar and vocabulary practice, presentations, mind-mapping, presentation and soft skills practice, opinion and information sharing, giving arguments etc.
- Metody hodnocení
- In-term requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar + attendance 2) Summary of a specialized text 3) Formal letter to a specialist 4) Practical training/project presentation 5) Vocabulary mind map Students need to get at least 65% altogether from the tasks to be allowed to take the oral exam. Final oral exam in the exam period
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Základní studijní materiály a sylabus předmětu dostupné v IS - Studijní materiály předmětu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/JVp016