PdF:MAk033 Mathematics for pupils with sp - Informace o předmětu
MAk033 Mathematics for pupils with specific needs of education
Pedagogická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0/.3. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Irena Budínová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Katedra matematiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra matematiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2) (2)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- The aim of the course is that student is able to classify specific educational needs and dyscalculia. Student will be able to diagnose dyscalculia, will be able to describe the most frequent manifestation of dyscalculia in mathematics learning. Student will be able to describe problems of gifted pupils with SEN, to use aids appropriate to remediation.
- Výstupy z učení
- Student will be able to classify specific educational needs and dyscalculia. Student will be able to diagnose dyscalculia, will be able to describe the most frequent manifestation of dyscalculia in mathematics learning. Student will be able to describe problems of gifted pupils with SEN, to use aids appropriate to remediation.
- Osnova
- Performing proper diagnostic of the child’s problems from the point of view of its mathematical abilities, skills and knowledge, and its own dyscalculic errors. Educating children with specific needs. Terminology of specific learning disabilities. Forms of some disorders. Classification of special learning disabilities. Definition and classification of dyscalculia. Pupils’ problems in certain subject matter and possibilities of remediation. Partial function disorders. Barriers in communication when solving world problems. Tallented with SRD. Aids and specific needs.
- Literatura
- povinná literatura
- Materials accessible on the web site of Department of mathematics
- Výukové metody
- lectures, workshops, projects
- Metody hodnocení
- final project
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://katedry.ped.muni.cz/matematika/wp-content/uploads/sites/14/2013/06/children-with-special-needs1.pdf
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (podzim 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2020/MAk033