PdF:FC5825 Hygiena školního prostředí - Informace o předmětu
FC5825 Hygiena školního prostředí
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. (plus 1 za zk). Doporučované ukončení: k. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D. (přednášející)
RNDr. Jindřiška Svobodová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jiří Šibor, Ph.D. (náhr. zkoušející) - Garance
- RNDr. Anna Bayerová, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FC5825/Kombi01: So 6. 11. 16:00–17:50 učebna 3, So 20. 11. 16:00–17:50 učebna 3, So 27. 11. 15:00–16:50 učebna 4, So 4. 12. 15:00–16:50 učebna 4, A. Bayerová
FC5825/Prez01: Po 20. 9. až Po 13. 12. Po 16:00–17:50 laboratoř 84, A. Bayerová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový prezenční) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (3)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Technické obory)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen porozumět problematice hygieny a udržení zdraví a použít informace v praxi.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit základní pojmy související s hygienou a ochranou zdraví nejen při práci, ale i v běžném životě
- dokáže použít získané informace pro samostatné uvažování nad funkcí hygieny v životě člověka
- umí předkládat odůvodněná rozhodnutí vycházející ze získaných vědomostí, případně dovedností o hygienických návycích
- na základě nabytých znalostí odvodí vhodná hygienická pravidla dle situace
- interpretuje charakteristiky ochrany zdraví související s hygienou v edukačním procesu. - Osnova
- 1. Hygiena (historie) 2. Školní prostředí (fyzikální parametry ovlivňující školní prostředí) 3. Hygiena každodenního života 4. Legislativa 5. Hygiena na pracovišti 6. Tepelná a světelná pohoda 7. Hluk. Akustika učeben. 8. Vlivy prostředí na vnímání a soustředěnost žáků 9. Posouzení hygieny školního prostředí ve vybraném objektu
- Literatura
- povinná literatura
- ŠIBOR, Jiří a Petr PTÁČEK. Ochrana zdraví při práci. In Workplace Health and Safety. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6485-0. info
- doporučená literatura
- SOLISOVÁ, Veronika. Hygiena zdraví a veřejné zdraví jakožto součást udržitelného rozvoje. Opava: Ústav veřejné správy a regionální politiky Fakulta veřejných politik, 2011. info
- Hygiena :učebnica pre lekárske fakulty. Edited by Lubica Aghová - Anton Bajan. Martin: Osveta, 1993, 265 s. ISBN 80-217-0515-9. info
- MENČÍK, Miloslav. Hygiena práce a nemoci z povolání : Dočasná vysokoškolská učebnice. 1. vyd. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, 1990, 210 s. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuze, projekt
- Metody hodnocení
- Přednášky uvedou do problematiky oblasti hygieny a hygieny školního prostředí. K úspěšnému zakončení student zpracuje téma, které si zvolí z předloženého seznamu. Způsob zpracování samostatné práci bude určen po konzultaci s přednášejícím.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/FC5825