PdF:NJ_M110 Strategie učení se ciz. jazyku - Informace o předmětu
NJ_M110 Strategie učení se cizímu jazyku
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. (plus 2 za k). Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M110/Kombi01: Pá 17. 9. 10:00–11:50 učebna 65, Pá 15. 10. 10:00–11:50 učebna 65, Pá 19. 11. 10:00–11:50 učebna 65, V. Janíková
NJ_M110/Prez01: Út 12. 10. až Út 7. 12. každé liché úterý 8:00–9:50 učebna 2, V. Janíková - Předpoklady
- keine Vorgaben
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Německý jazyk a literatura pro základní školy)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Německý jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Das Ziel des Fachseminars ist es, das Konzept der Lernstrategien beim Fremdsprachenlernen näher zu bringen, über eigene Sprachlernstrategien reflektieren und die gewonnenen Erkenntnisse darauffolgend wieder in der Durchführung des Unterrichts umsetzen zu können.
- Výstupy z učení
- Die Studierenden sind fähig das Konstrukt der Lernstrategien zu erörten und diese auf die zentralen Fragen der Unterrichtsplanung im Fach DaF zu beziehen.
- Osnova
- Autonomes Fremdsprachenlernen Lerntypen Lernstrategien (kognitive und metakognitive: Sprachlernstrategien, Sprachgebrauchsstrategien) Gedächtnisstrategien Reflexion des eigenen Lernprozesses: Language learning awareness Lernstrategien als Unterrichtsinhalte Lernstrategien in modernen Lehrwerken
- Literatura
- povinná literatura
- BIMMEL, Peter. Lernerautonomie und Lernstrategien. Edited by Herrad Meese - Ute Rampillon. Berlin: Langenscheidt, 2000, 208 s. ISBN 3468496516. info
- doporučená literatura
- METZIG, Werner a Martin SCHUSTER. Lernen zu lernen : Lernstrategien wirkungsvoll einsetzen. 8., aktualisierte Aufl. Heidelberg: Springer, 2010, 228 s. ISBN 9783642031120. info
- KÜHNL, Iris. Vermittlung von Lernstrategien : Ist-Stand und Zukunftsperspektiven. Berlin: Wissenschaftlicher Verlag (WVB), 2008, 197 s. ISBN 9783865733849. info
- Handbuch Lernstrategien. Edited by Heinz Mandl - Helmut Felix Friedrich. Göttingen: Hogrefe, 2006, ix, 414. ISBN 3801718131. info
- NEUNER-ANFINDSEN, Stefanie. Fremdsprachenlernen und Lernerautonomie : Sprachlernbewusstsein, Lernprozessorganisation und Lernstrategien zum Wortschatzlernen in Deutsch als Fremdsprache. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2005, 436 s. ISBN 3896769723. info
- neurčeno
- WERNKE, Stephan. Aufgabenspezifische Erfassung von Lernstrategien mit Fragebögen : eine empirische Untersuchung mit Kindern im Grundschulalter. Münster: Waxmann, 2013, 300 s. ISBN 9783830928423. info
- LEOPOLD, Claudia. Lernstrategien und Textverstehen : spontaner Einsatz und Förderung von Lernstrategien. Münster: Waxmann, 2009, 347 s. ISBN 9783830921967. info
- PIEKARSKI, Witold. Lernstrategien als Instrument zur Autonomisierung der Lernenden im DaF-Unterricht : eine Perspektive der Lehrenden : [Magisterarbeit]. 1. Aufl. [Ravensburg]: GRIN, 2007, 102 s. ISBN 9783638840484. info
- JANÍKOVÁ, Věra. Lernstrategien fördern die Lernerautonomie auch beim Fremdsprachenlernen. In Brünner Hefte für Germanistik. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 68-76, 14 s. ISBN 80-210-3882-9. info
- FILIPOVÁ, Pavla. Entwicklung von Lernstrategien bei der Wortschatzarbeit im Deutschunterricht. Edited by Věra Janíková. 2000, 62 s. info
- Výukové metody
- Analyse der Fachtexte, Diskussion, Präsentationen
- Metody hodnocení
- Präsentation einer praxisorientierten Aufgabe, 2 Hausaufgaben (2 Kredite) Präsentation einer praxisorientierten Aufgabe, 2 Hausaufgaben, Seminararbeit (4 Kredite)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/NJ_M110