PdF:NJ_M401 Rozšiřování slovní zásoby - Informace o předmětu
NJ_M401 Rozšiřování slovní zásoby
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Hana Peloušková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_M401/Kombi01: Pá 17. 9. 10:00–11:50 učebna 6, Pá 19. 11. 10:00–11:50 učebna 6, Pá 10. 12. 10:00–11:50 učebna 65, A. Brychová
NJ_M401/Prez01: Út 21. 9. až Út 14. 12. Út 14:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), A. Brychová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (4)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Das Ziel des Kurses ist, die lexikalischen Kenntnisse der Studierenden zu erweitern und auch methodisch-didaktische Überlegungen zum Thema Wortschatzlernen und -lehren zu diskutieren.
- Výstupy z učení
- Studierende sind fähig die Wortschatzkenntnisse zu erweitern und den neugelernten Wortschatz nicht nur rezeptiv, sondern auch produktiv zu benutzen. Studierende bestimmen Themen und Fachbereiche, in denen sie Wissensdefizite subjektiv wahrnehmen, die sie beseitigen wollen. Sie entwerfen für sich und andere KomilitonInnen interaktive Aufgaben in der Applikation Quizlet, die zum Wortschatzlernen dienen werden.
- Osnova
- In den einzelnen Phasen des Kurses werden folgende Schritte gemacht: 1) Präsentation des zu erlerneden Wortschatzes anhand von ausgewählten Texten, Auswahl und Verteilung der Themen an Studierende 2) Entwurf bestimmter Lernaktivitäten 3) Übung mithilfe von den entworfenen Aktivitäten und von der App Quizlet 4) Überprüfung der Kenntnisse mit einem Test
- Literatura
- APELT, Mary L. Wortschatz und mehr :Übungen für die Mittel- und Oberstufe. 1. Aufl. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2001, 159 s. ISBN 3-19-007457-7. info
- DORNSEIFF, Franz. Der deutsche Wortschatz nach Sachgruppen. Edited by Herbert Ernst Wiegand - Uwe Quasthoff. 8., völlig neu bearbeitete. Berlin: Walter de Gruyter, 2004, 231, 933. ISBN 3110098229. info
- MACKENSEN, Lutz. Der tägliche Wortschatz. Hamburg: Xenos, 1990, l, 699. ISBN 3821208899. info
- VOGT, Silvia a Annelies VONMONT. Besseres Deutsch : 1. u. 2. Klasse. T. A,Wortschatz und Ausdrucksschulung. München: Mentor Verlag, 1989, 32 s. : il. ISBN 3-580-63111-X. info
- "Der Einfluß des Englischen auf den deutschen Wortschatz" : "Vliv angličtiny na německou slovní zásobu". info
- Výukové metody
- Entwurf der Übungen, Übung im Seminar und Test
- Metody hodnocení
- Test
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/NJ_M401