PdF:SPp017 Pedagogická praxe - Specifické - Informace o předmětu
SPp017 Pedagogická praxe - Specifické poruchy učení
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 20 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Olbertová (cvičící)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (cvičící)
Bc. Eliška Bařina Barochová (pomocník) - Garance
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- SPp226 Specializace: Specifické poruchy učení || SPp229 Obor: Specifické poruchy učení
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Logopedie (program PdF, N-LOG)
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2)
- Speciální pedagogika (Specializace 1 - logopedie a surdopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 2 - oftalmopedie) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 3 - poruchy chování) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 4 - mentální postižení a poruchy autistického spektra) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 5 - souběžné postižení více vadami) (program PdF, N-SPZP)
- Speciální pedagogika (Specializace 6 - speciální andragogika) (program PdF, N-SPZP)
- Učitelství speciální pedagogiky pro střední školy (něm.) (program PdF, N-SS)
- Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s chodem základní školy, v níž jsou vzděláváni žáci se SPU, se specifiky v jejich vzdělávání a osobnostních projevech. Student si osvojí dovednosti a znalosti práce asistenta pedagoga u žáků se specifickými poruchami učení. Student bude pracovat pod dohledem odborného pedagoga,zaměří se na metody, strategie a intervence u žáků se specifickými poruchami učení.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student schopen orientovat se v systému vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení; popsat vliv specifických poruch učení na vývoj osobnosti jedince; popsat podporu poskytovanou žákům se specifickými poruchami učení školním poradenským pracovištěm a spolupráci v multidisciplinárním týmu ve škole; navrhnout vhodná opatření vztahující se k obecným podmínkám vzdělávání žáků/studentů se specifickými poruchami učení v běžných třídách; navrhnout vhodné postupy při reedukaci žáků se specifickými poruchami učení
- Osnova
- Odborná praxe souvislá je zaměřena na asistentské práce na základní škole vzdělávající žáky se specifickými poruchami učení v běžných třídách či ve třídě pro žáky se specifickými poruchami učení pod supervizí určeného pedagogického pracovníka.
- Literatura
- doporučená literatura
- ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003, 263 s. ISBN 80-7178-800-7. info
- FILOVÁ, Hana. Budoucí učítelé na souvislé praxi. a kolektiv. 2. vyd. Brno: Paido, 1998, 74 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-56-7. info
- neurčeno
- BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi : teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 9788021054974. info
- Výukové metody
- Odborná praxe souvislá
- Metody hodnocení
- Potvrzení praxe, denní záznamy praxe, kazuistika vybraného žáka se SPU
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/specped
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/SPp017