PdF:TGC002 Odborná orientace v oboru - Informace o předmětu
TGC002 Odborná orientace v oboru
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/0. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. Mgr. Vladimír Havlík (cvičící)
prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D. (cvičící)
doc. ak. soch. Jiří Sobotka (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D. (cvičící)
doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení vlastního bádání a osobního rozvoje, zapojení do odborné práce katedry, do mezinárodní spolupráce a do výzkumných projektů.
- Výstupy z učení
- Studující ovládá výzkumné postupy, rozvíjí vlastní výzkum a prezentuje jej v odborném prostředí. Orientuje se v aktuálních domácích i zahraničních poznatcích oboru. Podílí se na činnosti pracoviště.
- Osnova
- Účast na povinných odborných akcích, zpracování textů pro odborné časopisy (WoS, SCOPUS, ERIH). Aktivní účast na konferencích (2x domácí, 1x zahraniční), výuka v rozsahu 150 za dobu studia, tvorba výzkumných projektů
- Literatura
- SLAVÍK, J. – WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky I–II. Praha: Univerzita Karlova 2001-2004.
- STEARS, J. et al. Understanding Art Education. London – New York: Routledge 2010.
- KIRSCHENMANN, J. Ästhetische Bildung und Identität: Fächerverbindende Vorschläge für die Sekundarstufe I-II. München: Schriftenreihe Kontext Kunstpädagogik 2006.
- ARNHEIM, R. Toward a Psychology of Art. Los Angeles: UCLA 2010.
- ARNHEIM, R. Art and Visual Perception. Los Angeles: UCLA 2004.
- Výukové metody
- Sdílené vedení výuky, organizace odborných akcí, vedení studentských projektů
- Metody hodnocení
- Pravidelné konzultace se školitelem, semestrální komplexní hodnocení
- Informace učitele
- Předmět zahrnuje přípravu na vlastní bádání studenta v oboru teorie výtvarné pedagogiky v kontextu specifických témat vlastní dizertace. Student ve spolupráci se školitelem řeší dílčí výzkumné úkoly a prezentuje výsledky těchto řečení na tuzemských a zahraničních odborných fórech. Obsahem předmětu jsou koncepce odborných publikací.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Student musí předmět v průběhu studia splnit minimálně 8x a maximálně 14x.
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/TGC002