PdF:TGC012 Akademické psaní pro doktorské - Informace o předmětu
TGC012 Akademické psaní pro doktorské studium s výtvarným zaměřením
Pedagogická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Zbyněk Fišer, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (angl.) (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-SPE4) (2)
- Teorie výtvarné a galerijní pedagogiky (program PdF, D-TVGP) (2)
- Theory of Art and Gallery Education (program PdF, D-TAGE) (2)
- Výtvarná výchova (angl.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (něm.) (program PdF, D-SPE) (2)
- Výtvarná výchova (program PdF, D-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Výcvik v tvorbě odborného textu, prohloubení recepčních i produkčních kompetencí, zpracování dat z výzkumu.
- Výstupy z učení
- Student umí rozlišit odborný, esejistický a popularizační text, je schopen vytvářet odborný text, dokáže vytvářet teoretické i didaktické texty.
- Osnova
- Hledání a precizace tématu, návrh vhodných metod výzkumu, tvorba osnovy a harmonogramu, zpracovávání a interpretace dat z výzkumu, vyhodnocení a shrnutí
- Literatura
- povinná literatura
- FIŠER, Z.A KOL. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání, 2012.
- ČMEJRKOVÁ, S. – F. DANEŠ & J. SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text, 1999.
- FIŠER, Z. – V. HAVLÍK & R. HORÁČEK. Slovem – akcí – obrazem, 2010.
- ELIAŠOVÁ, V. Tvorivé písanie a možnosti jeho využitia v edukačnom procese, 2011.
- doporučená literatura
- KRUSE, O.Keine Angst vor dem leeren Blatt. Ohne Schreibblokaden durchs Studium, 1993.
- PAZDERNÍKOVÁ, P. Tvůrčí psaní a vědecká práce. Využití tvůrčích technik při tvorbě odborného textu. In Pavlovská, M. (ed.), My, Ty, Oni, aneb festival tvůrčího psaní a storytellingu na PdF MU, 2009.
- FRANK, A. – S. HAACKE & S. LAHM.Schlüsselkompetenzen: Schreiben in Studium und Beruf, 2013.
- KRUSE, O. – E.-M. JAKOBS & G. RUHMANN (eds.), Schlüsselkompetenz Schreiben. Konzepte, Methoden, Projekte für Schreibberatung und Schreibdidaktik an der Hochschule , 1999.
- Výukové metody
- Cvičení v tvorbě odborného textu, analýza literatury, aktivní činnost v semináři
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška, kritická analýza textu, hodnocení portfolia s ukázkami vlastních textů
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (podzim 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2021/TGC012