PdF:ASPG_006 Školní psychologie - Informace o předmětu
ASPG_006 Školní psychologie
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 12/0/0. 12. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Pavla Kremserová (přednášející)
- Garance
- Mgr. Petr Soják, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Dana Jakubjanská, DiS.
Dodavatelské pracoviště: Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 21. 10. 9:00–12:50 učebna 35, 14:00–15:50 učebna 5, Pá 6. 1. 9:00–12:50 učebna 35, 14:00–15:50 učebna 35
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Studium pro asistenty pedagoga (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- Hlavní cíle předmětu: Na konci kurzu bude student schopen porozumět sociálnímu klimatu ve třídě; na základě nabytých znalostí lépe zvládne komunikovat s jednotlivými žáky, jejich rodiči i učitelem. Porozumí skupinovým procesům, které se v třídních kolektivech odehrávají. Důraz bude kladen především na vzájemnou interakci a komunikaci učitel – asistent pedagoga. Bude se orientovat ve specifických nárocích žáků (SPU, poruchy hyperaktivity, autistické projevy apod.). Porozumí kompetencím asistenta pedagoga při předcházení a řešení problémů ve školní třídě. Seznámí se s principy motivace ve vzdělávání.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
porozumí sociálnímu klimatu ve třídě
na základě nabytých znalostí lépe zvládne komunikovat s jednotlivými žáky, jejich rodiči i učitelem
porozumí skupinovým procesům, které se v třídních kolektivech odehrávají - Osnova
- ● Motivace jako klíčový proces vzdělávacího procesu, jak může asistent pedagoga podpořit motivaci žáka
- ● Možnosti mediace mezi školou, rodinou a žáky
- ● Podpora kooperace mezi žáky a vytváření inkluzivního prostředí třídy z pohledu školní psychologie
- ● Úvod do systému hodnocení žákovské práce a chování žáka
- ● Základy psychohygieny učení
- ● Základ techniky cíleného pozorování zaměřené na potřeby žáka a základní techniky pedagogické diagnostiky
- ● Systém péče o žáka (působení a možnosti školy, školských poradenských zařízení, léčebné péče, sociálních služeb, krizové intervence, nestátních neziskových zařízení)
- ● Spolupráce škol a školských poradenských zařízení s pracovníky pomáhajících profesí a s Policií ČR
- Výukové metody
- přednášky, skupinové diskuze, řešení modelových situací
- Metody hodnocení
- zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/ASPG_006