PdF:JVp043 Ruština pro pedagogy - C - Informace o předmětu
JVp043 Ruština pro pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jekatěrina Mikešová, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp043/01: Út 10:00–11:50 učebna 59, kromě Út 25. 10., J. Mikešová
- Předpoklady
- Znalost ruského jazyka na středně pokročilé úrovni - úroveň B1 podle ERR.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-GAL2S) (2)
- Galerijní pedagogika a zprostředkování umění (program PdF, N-SS)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, N-PD)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, N-SS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (3)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy a se specializací na žáky s odlišným mateřským jazykem (program PdF, N-CJC2)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-CJ2) (2)
- Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství českého jazyka a literatury se zaměřením na žáky s odlišným mateřským jazykem (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2) (2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (3)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-FY2) (3)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-HV2S) (2)
- Učitelství hudební výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-CH2) (3)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2) (2)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (3)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-OV2) (2)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-PR2) (2)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TE2) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-VZ2) (2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství výtvarné výchovy a vizuální tvorby pro základní a střední školy (program PdF, N-VV2S) (3)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní a střední školy (program PdF, N-SS)
- Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZE2) (2)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Vizuální tvorba (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B2. Cílem výuky je rozvinout a doplnit dovednosti potřebné ke studiu odborné literatury, rozvinout dovednosti poslechové, komunikační, psaní v oblasti obecné i odborné.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- prokázat schopnost poslechu s porozuměním na úrovni B2 CEFR v oblasti cizího jazyka pro specifické účely;
- prokázat schopnost čtení s porozuměním na úrovni B2 CEFR v oblasti cizího jazyka pro specifické účely;
- ústního projevu na úrovni B2 CEFR v oblasti cizího jazyka pro specifické účely;
- prokázat osvojení gramatických jevů typických pro jazykovou úroveň B2 SERRJ (z hlediska šíře a přesnosti užití); - prokázat osvojení slovní zásoby typické pro jazykovou úroveň B2 SERRJ (z hlediska šíře a přesnosti užití). - Osnova
- 1) Rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat o obecných i odborných tématech (cestování,volný čas, místo bydliště, zájmy,univerzita, systém školství, studovaný obor, bakalářská práce, diplomová práce)a prezentovat svou bakalářskou práci. 2) Rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti bez problémů orientovali i v obtížnějších obecných i odborných textech. 3)Systematicky rozšiřovat slovní zásobu v obecné rovině, získat přehled o obecně-vědní slovní zásobě a o základní odborné terminologii (vést si individuální slovníček studovaného oboru). 4) Rozvinout syntaktické dovednosti zejména v oblasti odborného jazyka. 5) Zopakovat a prohloubit znalost gramatiky se zaměřením na jevy odborného stylu (slovesa být a mít, vyjadřování nutnosti,přechodníky a přídavná jména slovesná). 6) V písemném projevu zvládnout napsat krátké shrnutí odborného článku, vyhledat klíčová slova a relevantní informaci v textu a vyjádřit svůj názor k dané problematice.
- Literatura
- povinná literatura
- JANEK, Adam a Julija MAMONOVA. Učebnice současné ruštiny : vhodné i pro samouky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 410 s. ISBN 9788025128596. info
- doporučená literatura
- MISTROVÁ, Veronika, Danuše OGANESJANOVÁ a Jelena TREGUBOVÁ. Cvičebnice ruské gramatiky :12000 příkladů s řešením na protější straně. 1. vyd. Praha: Polyglot, 2004, 569 s. ISBN 80-86195-29-5. info
- BARNET, Vladimír. Ruština pro pokročilé. 4. upr. vyd. Voznice: Leda, 2003, 384 s. ISBN 8073350130. info
- Výukové metody
- Poslechová cvičení (s doplňujícími otázkami a následnou diskusí), nácvik porozumění čtenému odbornému a specifickému textu, překlad do češtiny, psaní CV, oficiální korespondence, procvičení a rozšíření obecné gramatiky a jevů odborného stylu, procvičení a rozšiřování obecné, obecně-vědní a odborné slovní zásoby, obecná a akademická konverzace, nácvik mini-prezentace (studovaný obor).
- Metody hodnocení
- Podmínky k udělení zápočtu: 1) docházka (max. 2 absence), 2) aktivní účast ve výuce + splnění úkolů zadaných v průběhu semestru, 3) průběžný test (20 bodů), 4) zadání psaní (15 bodů), 5) prezentace (15 bodů), 6 zápočtový test (50 bodů). Celkem 100 bodů, min. 65 bodů (65 %). Pro udělení zápočtu musí student splnit všechny uvedené požadavky. Informace k uznání předmětu: http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2 navazuje na kurzy B1 z bakalářského studia. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/JVp043