PdF:JVp052 Spanish for Teachers - B - Informace o předmětu
JVp052 Španělština pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp052/01: Po 10:00–11:50 učebna 59, kromě Po 24. 10., A. Alchazidu
- Předpoklady
- JVp051 Spanish for Teachers - A
Kurz je určen pro studenty se znalostmi na úrovni B1, kteří jsou schopni porozumět výpovědím na témata jako škola, práce, volný čas apod. a jsou schopni na ně adekvátně reagovat. Studenti též dokáží produkovat krátké texty a mluvené výpovědi na běžná témata, jsou schopni argumentovat a popsat své názory a záměry. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Podmínkou zápisu je úspěšné absolvování předmětu JVp051. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (3)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CJ3S) (2)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-DE3S) (2)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost (program PdF, B-FJHC) (2)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-HV3S) (2)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CH3S) (2)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA3S) (2)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (3)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-OV3S) (2)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-PR3S) (2)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-RJ3S) (3)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (3)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový prezenční) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S) (2)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (3)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-ZE3S) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zdokonalit jazykové kompetence studentů na úrovni B1, proto jsou rozvíjený všechny jazykové dovednosti (poslech, čtení, mluvení, psaní) na dané úrovni. Kurz je určen pro budoucí učitele a soustředí se na témata jako kultura, společnost a vzdělávací systém.
- Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni:
- rozumět mluvenému a psanému projevu na úrovni B1;
- komunikovat na vybraná témata;
- připravit prezentaci a prezentovat ji v v různáých formátech (v prezenčním i v online prostředí);
- používat vybranou slovní zásobu;
- užívat vybrané gramatické struktury na úrovni B1.
- Osnova
- Vybraná témata kurzu:
- kultura a společnost
- vzdělávací systémy
- - v České republice
- - v ostatních zemích
- Literatura
- doporučená literatura
- CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
- neurčeno
- ZLESÁKOVÁ, Kateřina a Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura : španělština pro střední a jazykové školy. 1. vydání. Praha: Klett, 2009, 221 stran. ISBN 9788073970222. info
- Výukové metody
- Seminář - aktivity všestranně rozvíjející jazykové dovednosti studentů, důraz na mluvení, diskuze, dialogy, hraní rolí apod.
- Metody hodnocení
- Požadavky ke zkoušce:
- aktivní účast a docházka,
- portfolio
- průběžné úkoly během semestru
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Jazykový kurz na úrovni B1 SERRJ (není určen pro začátečníky).
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/JVp052