PdF:NJ_C101 Jazyková cvičení C1 - Informace o předmětu
NJ_C101 Jazyková cvičení C1
Pedagogická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 12 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Johanna Dalsant, M.A. (přednášející)
Mgr. Helena Hradílková (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NJ_C101/Kombi01: Pá 23. 9. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 7. 10. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 21. 10. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 11. 11. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 25. 11. 12:00–13:50 učebna 10, Pá 9. 12. 12:00–13:50 učebna 10, J. Dalsant, H. Hradílková
NJ_C101/Prez01: St 12:00–13:50 učebna 54, kromě St 26. 10., J. Dalsant, H. Hradílková - Předpoklady
- Rezeptive und produktive Sprachkenntnisse zumindest auf der Niveaustufe B2+ nach dem Europäischen Referenzrahmen.
Receptivní a produktivní jazykové znalosti a dovednosti na úrovni B2+ dle Společného referenčního rámce pro jazyky. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2) (6)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (4)
- Cíle předmětu
- Ziel des Kurses ist es, kommunikative und (inter)kulturelle Kompetenzen zu entwickeln, die zum Erreichen des rezeptiven Sprachniveaus C1 und des produktiven Sprachniveaus B2+ gemäß dem Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen führen. Bei der kommunikativen Kompetenz handelt es sich um den Erwerb der Fähigkeit, längere, komplexere Texte und Reden zu verstehen. Darüber hinaus wird die Fähigkeit entwickelt, die Sprache für soziale und berufliche Zwecke in der mündlichen Interaktion und im selbständigen mündlichen Ausdruck fließend und korrekt zu verwenden und klare und gut strukturierte Texte zu verfassen, wobei der Stil des Textes je nach Adressatenkreis gewählt wird. Gleichzeitig wird die interkulturelle Kompetenz im Sinne der Fähigkeit entwickelt, einen gesprochenen oder geschriebenen Diskurs in einem bestimmten soziokulturellen Kontext (deutschsprachige Länder und Regionen) zu interpretieren und zu produzieren.
Studierende entwickeln solche Lernstrategien, die zu selbständigem Sprachenlernen führen.
Studierende werden mit dem Format internationaler Sprachprüfungen vertraut gemacht.
Cílem předmětu je rozvoj komunikační a (inter)kulturní kompetence vedoucí k dosažení receptivní jazykové rovně C1 a produktivní jazykové úrovně B2+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Z hlediska komunikační kompetence se jedná o osvojení schopnosti rozumět delším složitějším textům a promluvám. Dále bude rozvíjena schopnost plynulého a správného užívání jazyka pro společenské i profesní účely v ústní interakci i samostatném ústním projevu a psaní jasných a dobře strukturovaných textů s volbou stylu textu dle toho, jakému čtenáři je určen. Zároveň je rozvíjena interkulturní kompetence ve smyslu schopnosti interpretace a produkce mluveného či psaného diskursu v rámci konkrétního sociokulturního kontextu (německy hovořící země a regiony).
Studenti si vytvoří učební strategie vedoucí ke schopnosti autonomního učení jazyka.
Studenti se seznámí s formátem mezinárodních jazykových zkoušek. - Výstupy z učení
- Studierende sind fähig:
- Lesetexte sowie Hörtexte auf dem Sprachniveau C1 zu verstehen.
- Wortschatz und Grammatik im schriftlichen sowie mündlichen Ausdruck dem sprachlichen Niveu C1 entsprechend zu verwenden.
- Studierende haben solche Lernstrategien entwickelt, die zu selbständigem Sprachenlernen führen.
Student na konci kurzu:
- bude mít osvojené strategie spojené se sluchovou a zrakovou recepcí (poslech a čtení s porozuměním),
- rozvine svou lexikální a gramatickou kompetenci
odpovídající jazykové úrovni C1.
- má vytvořeny učební strategie vedoucí ke schopnosti autonomního učení jazyka. - Osnova
- - aktive Auseinandersetzung mit eigenen Lernstrategien,
- - Vorstellen von Prüfungsformaten,
- - ausgewählte Themen des Kursbuchs SICHER! C1.1 (Kurs- und Arbeitsbuch, Hueber 2014)
- - Einüben vom Diskutieren, Argumentieren, Feedback geben.
- - aktivní reflexe vlastních učebních strategií,
- - představení formátů jazykových zkoušek,
- - vybraná témata z učebnice SICHER! C1.1 (Kurs- und Arbeitsbuch, Hueber 2014),
- - trénink diskuse, argumentace a dávání zpětné vazby.
- Literatura
- povinná literatura
- Kurs- + Übunsbuch SICHER! C1.1 (Hueber 2015)
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Magdalena MATUSSEK. Sicher! : Deutsch als Fremdsprache. 1. Auflage. München: Hueber, 2016, viii, 206. ISBN 9783190112081. info
- PERLMANN-BALME, Michaela, Susanne SCHWALB a Magdalena MATUSSEK. Sicher! : Deutsch als Fremdsprache. 1. Auflage. München: Hueber, 2016, xii, 168. ISBN 9783190012084. info
- Výukové metody
- Problembasierter Unterricht - Gruppenprojekt
Diskussionsrunden
Kleine Hausübungen
Problémově orientovaná výuka
Diskuse
kratší domácí úkoly - Metody hodnocení
- Das Leseverstehen und Hörverstehen auf dem Niveau C1 werden überprüft. Test z poslechu a čtení s porozuměním na úrovni C1.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Anmerkungen zur Literatur:
Die Anschaffung vom Kurs- und Arbeitsbuch SICHER! C1.1 oder SICHER! C1 wird erwartet.
Für eine eventuelle Anerkennung dieses Kurses ist ein internationales Sprachdiplom auf der Niveaustufe C1 erforderlich. Nicht älter als 5 Jahre. Poznámka:
Očekává se zakoupení učebnice a cvičebnice SICHER! C1.1 nebo SICHER! C1.
Po předložení mezinárodního jazykového diplomu, ne staršího než 5 let, potvrzujícího znalosti němčiny minimálně na úrovni C1 může být předmět uznán bez nutnosti jej navštěvovat. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Kombinované studium má výuku v pátek, prezenční od pondělí do čtvrtka. . - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- NJ_A101 Němčina pro začátečníky 1
(!NJ_B101)&&(!NJ_B102)&&(!NJ_B201)&&(!NJ_B202)&&(!NJ_B204)&&(!NJ_C101)&&(!NJ_C102)&&(!NJ_C201) - NJ_A102 Němčina pro začátečníky 2
(!NJ_B101)&&(!NJ_B102)&&(!NJ_B201)&&(!NJ_B202)&&(!NJ_B204)&&(!NJ_C101)&&(!NJ_C102)&&(!NJ_C201) - NJ_A103 Němčina pro začátečníky 3
(!NJ_B101)&&(!NJ_B102)&&(!NJ_B201)&&(!NJ_B202)&&(!NJ_B204)&&(!NJ_C101)&&(!NJ_C102)&&(!NJ_C201) - NJ_A104 Němčina pro začátečníky 4
(!NJ_B101)&&(!NJ_B102)&&(!NJ_B201)&&(!NJ_B202)&&(!NJ_B204)&&(!NJ_C101)&&(!NJ_C102)&&(!NJ_C201) - NJ_A105 Němčina pro začátečníky 5
(!NJ_B201)&&(!NJ_B202)&&(!NJ_B204)&&(!NJ_C101)&&(!NJ_C102)&&(!NJ_C201) - NJ_C102 Jazyková cvičení C1+
NJ_C101 - NJ_C201 Jazyková cvičení C2
NJ_C101&&NJ_C102
- NJ_A101 Němčina pro začátečníky 1
- Statistika zápisu (podzim 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2022/NJ_C101