PdF:JV004 Entrance test A2 - Informace o předmětu
JV004 Vstupní test A2 - ŠJ
Pedagogická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- Úvodní konzultace na začátku semestru, dále samostudium. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Předpoklady
- Znalost jazyka na úrovni A2 (Úroveň A2 je definována na základě Evropského referenčního rámce pro jazyky (CEFR) a průměrný student jí dosáhne za 2 roky pravidelného studia při rozsahu výuky 2 až 3 hodiny týdně).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Vstupní test nutno úspěšně absolvovat před zapsáním předmětu Španělština pro pedagogy A - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (4)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CJ3S) (2)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-DE3S) (4)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Francouzský jazyk pro hospodářskou činnost (program PdF, B-FJHC) (2)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-HV3S) (2)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CH3S) (2)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Logopedie (program PdF, B-LOG) (2)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA3S) (2)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (6)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-OV3S) (2)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-PR3S) (2)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-RJ3S) (6)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-SOCP) (6)
- Sociální pedagogika (program PdF, B-SP)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S) (4)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový kombinovaný) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový prezenční) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S) (4)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (3)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-ZE3S) (2)
- Cíle předmětu
- KDO ZAPISUJE PŘEDMĚT VSTUPNÍ TEST A2:
Studenti volí z nabídky AJ/NJ/RJ/ŠJ/FJ. V 1. semestru studia si zapisují povinně-volitelný předmět Vstupní test A2 ve zvoleném jazyce. Pokud obdrží zápočet, ve 2. semestru si zapíší předmět "AJ/NJ/RJ/ŠJ/FJ PRO (SOC./SPEC.) PEDAGOGY A" a ve 3. semestru navazující předmět "B".
V případě velmi slabé znalosti je studentům doporučeno předmět Vstupní test A2 poprvé zapsat až ve 3. semestru.
CÍLEM PŘEDMĚTU VSTUPNÍ TEST A2 je prověřit, zda student dosáhl minimální požadované vstupní úrovně znalosti jazyka A2, a to zejména s ohledem na zabezpečení kvality následné povinně-volitelné výuky.
Navazující výuka povinně-volitelného cizího jazyka na PdF probíhá na úrovních B1 v bakalářském studiu, resp. B2 v magisterském studiu. Náplní výuky je odborný a akademický jazyk. Znalost jednoho cizího jazyka minimálně na úrovni B1, resp. B2 je jedním z klíčových pilířů PROFILU ABSOLVENTA MU, což znamená, že cizí jazyk má stejnou důležitost jako Vámi zvolený hlavní obor. - Výstupy z učení
- Na konci kurzu budou studenti schopni:
porozumět mluvenému projevu na úrovni A2;
porozumět psanému textu na úrovni A2;
používat všeobecnou slovní zásobu na úrovni A2;
ovládat gramatické struktury na úrovni A2. - Osnova
- Předmět Vstupní test A2 je organizován následovně:
- 1) úvodní konzultace (seznámení s předmětem + jazykovým vzděláváním na PdF) - o termínu konání jsou studenti informováni emailem po konci změn v zápisu (konec září/začátek října);
- 2) cvičný test v odpovědnících v is.muni;
- 3) samostatná příprava na zápočtový test na základě doporučené literatury a odpovědníků v is.muni;
- 4) zápočtový test ve zkouškovém období (leden/únor);
- INFORMACE O ZÁPOČTOVÉM TESTU:
- Test ověřuje, zda student dosáhl jazykové úrovně A2.
- Struktura: 1) poslech (cca 10 bodů); 2) porozumění psanému textu (cca 10 bodů); 3) slovní zásoba a gramatika (cca 20 bodů);
- Pro udělení zápočtu je třeba získat min. 70% bodů, tj. 28/40 bodů;
- Časový limit: 25 - 30 min (mimo poslech).
- Literatura
- doporučená literatura
- Materials for self-study and practice: http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1565
- Výukové metody
- 1) Úvodní konzultace (konec září/začátek října);
2) Cvičný test informující o aktuální dosažené úrovni jazyka;
3) Příprava na zápočtový test formou samostudia na základě doporučené literatury a odpovědníků (is.muni). - Metody hodnocení
- Pro získání zápočtu je třeba uspět v ZÁPOČTOVÉM TESTU.
ORGANIZACE ZÁPOČTOVÉHO TESTU:
Zápočtové testy na úrovni A2 probíhají s roční periodicitou vždy v lednu/únoru. Vyhlašují se tři termíny – 1. řádný, 2. řádný a opravný, 3. opravný.
Studenti mají povinnost se PŘIHLÁSIT NA ZKUŠEBNÍ TERMÍN prostřednictvím IS.MUNI (termíny jsou vyhlašovány v prosinci). Zápočet je udělen studentům, kteří získají alespoň 70 % bodů (tj. 28 ze 40).
Části testu: poslech, čtení, gramatika a slovní zásoba. Informace o možnosti uznání předmětu viz http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/uznavani-predmetu/ (včetně státní maturitní zkoušky z daného cizího jazyka na úrovni alespoň A2) - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/katedry-a-instituty/cjv/vstupni-test-a2/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Vstupní test pro prezenční bakalářské studium. Nutno úspěšně absolvovat v předstihu (obvykle v lednu) před zápisem předmětu Španělština pro pedagogy - A v jarním semestru. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2023/JV004