AJ0307 Zpěv ve výuce angličtiny

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící)
Garance
Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ0307/01: Út 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), A. Randall, Ž. Voldánová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 22/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course students should have learned a wide variety of songs which can be used in their future teaching careers. They should be aware of different ways of presenting songs with their students and should be able to make reasoned decisions about the appropriacy of different songs for different age groups and levels.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will: learn a large number of songs useful for teaching English to children and adults. create a portfolio of songs and reflections on them which can be used in their future teaching be aware of the advantages of using songs in the classroom and how to exploit them
Osnova
  • Topics covered will include:
  • Children's songs
  • Songs for different seasons
  • Songs for higher level students
  • Songs from different parts of the world
Literatura
  • Zpěvník humpty dumpty (Variant.) : Humpty dumpty : Mother goose songs and rhymes, other more grown up songs, Christmas carols. info
  • MURPHEY, Tim. Music & song. Oxford: Oxford University Press, 1992, 151 s. ISBN 0-19-437055-0. info
  • GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Illustrated by Anna Veltfort. Oxford: Oxford University Press, 1979, xi, 84. ISBN 0195024966. info
Výukové metody
The classes will take the form of seminars. There will be group discussion and group singing and all members of the class will be expected to take an active part in the class. There will also be a visit to a local primary school.
Metody hodnocení
To pass the course you need to fulfill the following requirements with 70 % overall. You must attend 80% of the classes. 15% introduce a new song for children in class 15% choose one song and create a lesson plan around it - think about intended audience, timing, activities to do with the song (gap-fill is one idea but certainly not the only one!), and hand it in with the portfolio. It does not have to be for children. 1-2 pages 15% attendance and active participation 55% creating a portfolio based on the course In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2172
http://www.funsongs.co.uk/ Unfortunately this course cannot be taken if the student is abroad for a semester.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, jaro 2022, podzim 2022, jaro 2023, podzim 2023, jaro 2024, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ0307