PdF:AJ0307 Zpěv ve výuce angličtiny - Informace o předmětu
AJ0307 Zpěv ve výuce angličtiny
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Žaneta Voldánová (cvičící) - Garance
- Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ0307/01: Út 16:00–17:50 respirium (4. nadzemní podlaží), A. Randall, Ž. Voldánová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 22/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (4)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (4)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lower Secondary School English Language Teacher Training (program PdF, N-AJ2A) (6)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2) (6)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- At the end of the course students should have learned a wide variety of songs which can be used in their future teaching careers. They should be aware of different ways of presenting songs with their students and should be able to make reasoned decisions about the appropriacy of different songs for different age groups and levels.
- Výstupy z učení
- By the end of the course, the student will: learn a large number of songs useful for teaching English to children and adults. create a portfolio of songs and reflections on them which can be used in their future teaching be aware of the advantages of using songs in the classroom and how to exploit them
- Osnova
- Topics covered will include:
- Children's songs
- Songs for different seasons
- Songs for higher level students
- Songs from different parts of the world
- Literatura
- Zpěvník humpty dumpty (Variant.) : Humpty dumpty : Mother goose songs and rhymes, other more grown up songs, Christmas carols. info
- MURPHEY, Tim. Music & song. Oxford: Oxford University Press, 1992, 151 s. ISBN 0-19-437055-0. info
- GRAHAM, Carolyn. Jazz chants for children. Illustrated by Anna Veltfort. Oxford: Oxford University Press, 1979, xi, 84. ISBN 0195024966. info
- Výukové metody
- The classes will take the form of seminars. There will be group discussion and group singing and all members of the class will be expected to take an active part in the class. There will also be a visit to a local primary school.
- Metody hodnocení
- To pass the course you need to fulfill the following requirements with 70 % overall. You must attend 80% of the classes. 15% introduce a new song for children in class 15% choose one song and create a lesson plan around it - think about intended audience, timing, activities to do with the song (gap-fill is one idea but certainly not the only one!), and hand it in with the portfolio. It does not have to be for children. 1-2 pages 15% attendance and active participation 55% creating a portfolio based on the course In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=2172
http://www.funsongs.co.uk/ Unfortunately this course cannot be taken if the student is abroad for a semester. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět bude realizován, pokud se přihlásí alespoň 15 studentů.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ0307