PdF:AJ2402 Základy didaktiky angličtiny 2 - Informace o předmětu
AJ2402 Základy didaktiky angličtiny 2
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Ailsa Marion Randall, M.A. (cvičící)
Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2402/01: Čt 15:00–17:50 učebna 10, A. Randall
AJ2402/02: St 14:00–16:50 učebna 6, A. Randall
AJ2402/03: Út 8:00–10:50 učebna 6, A. Randall
AJ2402/04: St 8:00–10:50 učebna 60, A. Randall - Předpoklady
- AJ2102 Praktický jazyk 1B
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (2)
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- English Language for Education (program PdF, B-AJ3SA) (2)
- Cíle předmětu
- Students will
- study the principles of teaching English as a foreign language which are based on the concept of communicative approach in foreign language teaching;
- try individual methods and techniques via micro-teaching and assess their effectivity;
- choose and critically evaluate teaching as well as authentic materials for lessons;
- analyse learners' mistakes and suggest different ways of correction and giving constructive feedback;
- use the teaching portfolio to reflect their professional development. - Výstupy z učení
- Students will be able to:
- apply methods and techniques of English language teaching based on communicative approach in their teaching practice;
- defend the usage of the methods and techniques referring to theoretical sources;
- choose, critically evaluate and adopt teaching as well as authentic materials for lessons;
- analyse their learners' mistakes and correct them in an appropriate way;
- give constructive feedback to their learners;
- create their teaching portfolio during the whole semester;
- reflect their progress in the profession using their teaching portfolio. - Osnova
- 1. Error correction 2. Teaching vocabulary 3. Teaching grammar 4. Teaching pronunciation 5. Lesson planning 6. Teaching speaking 7. Teaching writing 8. Teaching reading 9. Teaching listening 10. Portfolios/ exam practice 11. Test The course is combined with Practical Language 3A so the book Outcomes units 15 and 16 will also be used.
- Literatura
- povinná literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- doporučená literatura
- Teaching adults. Edited by Alan Rogers - Naomi Horrocks. 4th ed. Berkshire, England: Open University Press, 2010, x, 348 p. ISBN 9780335240364. info
- HARMER, Jeremy. How to teach English : new edition. Harlow: Longman, 2007, 288 s. ISBN 9781405853026. info
- KELLY, Gerald. How to teach pronunciation. Edited by Jeremy Harmer. Harlow: Longman, 2000, vi, 154. ISBN 0582429757. info
- Výukové metody
- Class discussions, micro teaching, reading analysis, teaching portfolio discussions.
- Metody hodnocení
- Compulsory parts: For no points but must be done: Placement test. https://adapt.cjv.muni.cz/test.php?test=1881158767 Portfolio or writing in the forums - peer and teacher assessment 20 points Teaching Practice reflection 20 points 2 tests 20 points Option 1 20 points Option 2 20 points
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/course/view.php?id=1919
If they student is away for a semester abroad, they should complete all the requirements except attendance. In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/AJ2402