PdF:FC2002 Project of Physics - Informace o předmětu
FC2002 Project of Physics
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-FY2) (6)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Vzdělávacími cíli předmětu jsou základní vědomosti o projektech ve fyzice a ve fyzikálním vzdělávání; dále pak základní reproduktivní dovednosti tvorby fyzikálního a fyzikálně vzdělávacího projektu. Důraz je kladen mj. na motivační účinnost projektů pro vědce, učitele i žáky. Výuka bude plně vedena v anglickém jazyce, včetně komunikace se studenty. Cíle: Vědomosti: projekt; příprava, realizace a hodnocení projektu ve vzdělávání; zásady projektové výuky. Dovednosti: osvojení základů implementace (tvorba, realizace a hodnocení) vzdělávacích projektů ve výuce fyziky; volba cílů a obsahů, aplikace výukových technologií (metody, formy a prostředky) při projektové výuce; rozvíjet anglickou terminologii ve fyzikálním vzdělávání. Postoje: akceptovat projektovou výuku ve fyzice jako významný edukační nástroj s důrazem na motivaci žáka.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu by měl student vědět a umět: porozumět zásadám tvorby, realizace a hodnocení projektů ve výuce fyziky realizovat základní etapy tvorby, realizace a hodnocení projektů ve výuce fyziky akceptovat projektovou výuku ve fyzice jako významný edukační nástroj s důrazem na motivaci žáka a mezinárodní dimenzi komunikace a kooperace s využitím anglického jazyka.
- Osnova
- 1. The role of the project in science and education 2. Managerial nature of the project in science 3. Psychological and pedagogical nature of the project in science education 4. Preparation of an educational project in physics 5. Implementation of an educational project in physics 6. Evaluation of an educational project in physics 7. Example of development, implementation and evaluation of an educational project 8. The principles of project teaching/learning in physics 9. Cooperation of teachers to design project lessons 10. Implementation of an educational project in teaching/learning physics 11. Incentive efficiency project teaching/learning 12. Current problems of project teaching/learning
- Literatura
- povinná literatura
- TRNA, Josef. New Roles of Simple Experiments in Science Education. Brno: Paido, Masarykova univerzita, 2014, 110 s. Pedagogický vývoj a inovace 1. ISBN 978-80-7315-251-2. info
- doporučená literatura
- TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum. Online. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier, 2015, s. 271-277. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.135. URL info
- Výukové metody
- class discussion
- Metody hodnocení
- written and oral exam
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Pro studenty na zahraniční stáži (ERASMUS aj.): Požadavky ke splnění předmětu budou individuálně nastaveny v kontextu absolvovaných předmětů na zahraniční stáži a také v souladu s cíli a výstupy z učení daného studijního programu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FC2002