PdF:FJ3027 Poslech s porozuměním - Informace o předmětu
FJ3027 Poslech s porozuměním - francouzština
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. kombinované studium 8 hod. konzultací. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Laurent Georges Canal (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ3027/01: Čt 18:00–19:50 učebna 67, L. Canal
- Předpoklady
- Vstupní úroveň je B2 podle evaluační tabulky Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-FJ2) (4)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (3)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozvíjení receptivní řečové dovednosti poslech s porozuměním a komunikaci prostřednictvím audio a audiovizuálních dokumentů a následné diskuse.
- Výstupy z učení
- Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen porozumět článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy ve frankofonních zemích a tyto texty interpretovat ústně a písemně.
- Osnova
- 1. Porozumění slyšenému a vlastní mluvený projev. 2. Používání prostředků komunikační strategie. 3. Poslech autentických nahrávek (podcasty, projevy, oznámení, reklamy, písně, filmy). 4. Analýza autentických nahrávek. 5. Rozbor struktury mluveného projevu, nácvik zápisu. 6. Rozšíření slovní zásoby. 7. Simulace přípravy na mezinárodní jazykové zkoušky.
- Literatura
- doporučená literatura
- Le DALF 100 % réussite. C1/C2. Paris: Hatier Didier, 2017.
- Le site TV5 Monde: http://www.tv5monde.com/
- Zarate, G. Représentations de l’étranger et didactique des langues, Didier, 2004
- MÁDLOVÁ, Michaela. Poslech v cizím jazyce s využitím multimédií. Vydání první. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2022, 247 stran. ISBN 9788024650296. URL info
- ROESCH, Roselyne a Rosalba ROLLE-HAROLD. Entraînement à la compréhension orale. Fontaine: Presses universitaires de Grenoble, 2017, 104 stran. ISBN 9782706126345. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace, konzultace pro studenty kombinované formy studia.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/FJ3027