PdF:IAJp09 Jazyková cvičení 3A - AJ - Informace o předmětu
IAJp09 Jazyková cvičení 3A - AJ
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (přednášející)
Bc. Mgr. Sonia Homolka (cvičící)
Mgr. Karolína Mistríková (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Hůlková, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IAJp09/01: St 16:00–17:50 respirium (5. nadzemní podlaží), S. Homolka
IAJp09/02: St 18:00–19:50 učebna 12, S. Homolka
IAJp09/03: St 12:00–13:50 učebna 78, S. Homolka
IAJp09/04: Čt 14:00–15:50 učebna 20, K. Mistríková
IAJp09/05: Út 18:00–19:50 učebna 10, K. Mistríková - Předpoklady
- IAJp05 Gramatika 2A - AJ
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS15)
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- The course's main objective is to develop speaking, reading, writing, and listening skills at upper-intermediate level. The basic study material is the coursebook Outcomes Upper-Intermediate supplemented by various additional materials. Throughout the semester students are encouraged to link theory in the classroom to practice at schools via practical tasks.
- Výstupy z učení
- At the end of the course, students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the upper-intermediate level, and communicate in the language fluently.
- Osnova
- The basic study material is the coursebook Outcomes UPPER- INTERMEDIATE (Student's book and Workbook), see Literature below. The syllabus includes Units 1- 4, the focus is on speaking and listening activities and the development of students' vocabulary.
- Literatura
- povinná literatura
- DELLAR, Hugh a Andrew WALKLEY. Outcomes. Second edition. Andover, UK: National Geographic Learning, 2016, 178 stran. ISBN 9781337561129. info
- neurčeno
- REDMAN, Stuart. English vocabulary in use : pre-intermediate and intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 270 s. ISBN 0521557372. info
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
- HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
- FRONEK, Josef. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 1998, xxxvii, 12. ISBN 8085927489. info
- Výukové metody
- pair work, group work, homework, reading, journal, self-reflection, observations
- Metody hodnocení
- Maximum number of points per semester: 100 Pass mark: 70 (part of this sum is also the final written test, students must obtain at least 70% for this final test - if not: two resits of the final test are offered) Written test: 40 points Oral test: 30 points, Progress test: 10 points. Other types of continuous assessment: 20 points
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- In the course, the use of AI is permitted for learning but not for cheating. It is acceptable to use AI for brainstorming ideas, basic proofreading, and suggestions for improvement. It is unacceptable to have a text generated, translated, or reformulated. Remember to acknowledge all innovative ideas that are not yours. For generated ideas, use in-text citations. At the end of each assignment, state how you worked/did not work with AI. When in doubt, consult your teacher.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je určen studentům NŠ, kteří složili SoZK a připravují se na státnice z AJ. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IAJp09