PdF:IVc610 První pomoc - Informace o předmětu
IVc610 První pomoc
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/.5. 6 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Marta Malaníková (přednášející), Mgr. Vendula Sunková (zástupce)
Bc. Matúš Mader (pomocník)
Mgr. Vendula Sunková (cvičící)
doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Institut výzkumu inkluzivního vzdělávání – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- IVc610/OS01: So 30. 11. 10:00–15:50 učebna 39, E. Hofmann, V. Sunková
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Behaviorální technik - akreditovaný kvalifikační kurz (program PdF, C-CV)
- Cíle předmětu
- První pomoc představuje soubor opatření, která slouží k bezprostřední pomoci při náhlém ohrožení zdraví. Cílem předmětu je seznámit účastníky kurzu s jednotlivými stavy ohrožujícími zdraví a život pacientů/klientů a se zásadami poskytování neodkladné první pomoci.
- Výstupy z učení
- Absolvent bude schopen pojmenovat rizika spojená s poskytováním první pomoci a vyjmenovat život zachraňující úkony. Dále pak popsat možnosti rozlišení bezvědomí se zachovalými životními funkcemi a stavem, kdy je nezbytné zahájení kardiopulmonální resuscitace. Absolvent bude schopen prakticky provádět resuscitaci dospělého, dítěte a kojence, prakticky provádět zástavu krvácení, rozpoznat z mechanizmu úrazu závažnost možného poškození organizmu a adekvátně reagovat, ošetřit typická poranění pohybového aparátu, ošetřit poškození organizmu teplem a chladem a vypudit cizí těleso při jeho aspiraci technikou v závislosti na věku pacienta/klienta.
- Osnova
- zásady poskytování první pomoci
- stavy ohrožující zdraví postiženého
- zhodnocení situace a stavu postiženého
- první pomoc u neodkladných stavů úrazového a neúrazového charakteru
- stavy ohrožující život postiženého
- poruchy základních životních funkcí a indikace k provádění neodkladné resuscitace (KPR) u dospělých a u dětí
- praktický nácvik na modelu
- Výukové metody
- přednáška, seminář, skupinové diskuse, praktické aktivity
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné ukončení kurzu má student nejméně 80% docházku. Požadavky: odevzdání úkolů z četby odborných textů do ISu a jejich schválení vyučujícím – samostatná četba dle tématu semináře, splnění úkolů k četbě, aktivní zapojení do výuky, prezentace ve výuce, závěrečný test.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/IVc610