JVk012 Angličtina pro pedagogy II

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. Anna Maryšková (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVk012/OS01: So 5. 10. 11:00–13:50 učebna 59, So 12. 10. 11:00–13:50 učebna 59, So 16. 11. 11:00–13:50 učebna 59, So 30. 11. 14:00–16:50 učebna 59, So 7. 12. 8:00–10:50 učebna 59, M. Slavíková
JVk012/OS04: So 5. 10. 11:00–13:50 učebna 54, So 12. 10. 11:00–13:50 učebna 54, So 16. 11. 11:00–13:50 učebna 54, So 30. 11. 13:00–16:50 učebna 54, So 7. 12. 8:00–10:50 učebna 54, M. Malášková
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 CEFR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate). B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Vstupní znalost anglického jazyka min. na úrovni B1.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
By means of practically-oriented topics, students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing) language skills together with their grammar and vocabulary awareness within B2 level. Course objectives: 1) acquiring specialist terminology and vocabulary related to a professional career in education; 2) practising B2 level grammar; 3) enhancing language skills (reading, listening, speaking, writing); 4) practicing presentation and communication skills.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - understand spoken LSP texts at B1+ to B2 level of the CEFR; - understand written LSP texts at B1+ to B2 level of the CEFR; - produce a CV - successfully participate in a spoken interaction dealing with relevant LSP issues at B1+ to B2 level of the CEFR; - use selected specialist terminology - show a good command of selected grammar structures at B1+ to B2 level of the CEFR; - formulate their teaching philosophy statement.
Osnova
  • Session 1 Professional Career as a Teacher Task 1 - Create your own CV
  • Session 2 Educational Research Reading professional articles / presenting Task 2 - Pecha Kucha Presentation
  • Session 3 Lesson Planning Pecha Kucha Presentations - Round 1 Task 3 - Lesson Plan
  • Session 4 Teaching Philosophy Pecha Kucha Presentations - Round 2 Task 4 - Peer Review of a Lesson Plan Task 5 - have a professional discussion
  • Session 5 Education & Technology OR Teacher Wellbeing (students vote on the topic) Preparation for the oral exam Pecha Kucha Presentations - Round 2
Literatura
    doporučená literatura
  • E-learning: IS.MUNI.CZ
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • REDMAN, Stuart. English vocabulary in use :pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, vi, 263 s. ISBN 0-521-01171-X. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. English vocabulary in use. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, 168 s. ISBN 0521599571. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers and ebook. Fourth edition with ebook. Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press, 2015, x, 380. ISBN 9781107539341. info
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1995, 126 s. ISBN 0521449545. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
    neurčeno
  • DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
  • SPARLING, Thomas Donaldson, Simona KALOVÁ a Chris RANCE. English or Czenglish. Avoiding Czechism in English. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 319 s. ISBN 978-80-210-9965-4. info
Výukové metody
The course instruction is realised through task based interactive sessions and through individual/autonomous assignments. Consultations are in the form of seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing students' awareness of language skills and systems within B2 level - independent reading, listening and writing tasks; grammar and vocabulary practice; discussions and presentations)
Metody hodnocení
Level B2 language course. Credit requirements: 1) Active participation in seminars and careful preparation for each seminar (1 absence allowed) 2) Completing assigned in-term tasks (overall required score is 46 points) 3) Oral exam
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/JVk012