JVk014 Angličtina pro speciální pedagogy II

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/1.3. 15 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Markéta Oplatková Plocková (cvičící)
Mgr. Anna Bízková Doleželová (cvičící)
Bc. Lenka Caesarová, MA (cvičící)
Mgr. Kateřina Gratrix (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Mirjana Georgieva Slavíková (cvičící)
Mgr. Kateřina Špácová (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Mgr. et Mgr. Zuzana Handlová (cvičící)
Mgr. Anna Maryšková (pomocník)
Mgr. Pavla Svobodová (cvičící)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVk014/OS01: Pá 27. 9. 15:00–17:50 učebna 60, Pá 25. 10. 17:00–19:50 učebna 56, Pá 15. 11. 17:00–19:50 učebna 56, Pá 29. 11. 17:00–19:50 učebna 56, Pá 6. 12. 18:00–19:50 učebna 56, L. Caesarová
JVk014/OS02: Pá 27. 9. 15:00–17:50 učebna 6, Pá 25. 10. 16:00–18:50 učebna 6, Pá 15. 11. 16:00–18:50 učebna 54, Pá 29. 11. 16:00–18:50 učebna 6, Pá 6. 12. 14:00–15:50 učebna 6, A. Bízková Doleželová
JVk014/OS03: Pá 27. 9. 15:00–17:50 učebna 56, Pá 25. 10. 17:00–19:50 učebna 55, Pá 15. 11. 17:00–19:50 učebna 55, Pá 29. 11. 17:00–19:50 učebna 55, Pá 6. 12. 18:00–19:50 učebna 55, M. Slavíková
JVk014/OS04: Pá 27. 9. 15:00–17:50 učebna 52, Pá 25. 10. 17:00–19:50 učebna 52, Pá 15. 11. 17:00–19:50 učebna 52, Pá 29. 11. 17:00–19:50 učebna 52, Pá 6. 12. 18:00–19:50 učebna 53, Z. Handlová
JVk014/OS05: Pá 27. 9. 15:00–17:50 učebna 50, Pá 25. 10. 17:00–19:50 učebna 59, Pá 15. 11. 17:00–19:50 učebna 59, Pá 29. 11. 17:00–19:50 učebna 59, Pá 6. 12. 18:00–19:50 učebna 52, K. Gratrix
JVk014/T01: Čt 19. 9. až Pá 20. 12. Út 11:00–12:50 108, J. Kollárová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
JVk014/T02: Čt 10. 10. až Pá 20. 12. Čt 16:00–17:40 Virtuální místnost, P. Svobodová, Nepřihlašuje se. Určeno pro studenty se zdravotním postižením.
Předpoklady
Students enrolling in the course are expected to achieve at least a good pre-intermediate level of English (= Level B1 of the CEFR). The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters, can enter unprepared into conversation about familiar topics and connects ideas in a simple way. He or she can also provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Vstupní znalost anglického jazyka min. na úrovni B1.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of this B2 level course is to consolidate language knowledge and skills acquired in the Bachelor's English language course (level B1), acquire additional special needs education terminology and enhance academic skills within level B2 of the CEFR by means of up-to-date special needs education topics and issues (reading and listening comprehension; speaking; formal writing). In terms of academic skills, the focus is mainly on presentation skills and expressing specialist opinion. Students will also be required to show their command of level B2 grammar.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: understand spoken LSP texts at B2 level of the CEFR; understand written LSP texts at B2 level of the CEFR; successfully participate in a spoken interaction dealing with SEN issues at B2 level of the CEFR; produce longer stretches of speech on a SEN topic at B2 level; use specialist terminology; show a good command of selected grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • 5 sessions; The course combines both in-class input and self-study. A selection of topics from the following list: Vision Hearing Speech and language Physical disability Intellectual disability Conduct disorders Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Specific learning difficulties (SLDs), ASD (Autism Spectrum Disorder), Special Educator Well-Being Skills: How to facilitate a workshop How to present How to discuss How to synthesise/mediate How to give feedback How to reflect Grammar (self-study): Reported speech Modals of speculation and deduction Conditionals Articles Countable & uncountable nouns Expressing future Narrative tenses Present perfect simple vs continuous
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • DVOŘÁČKOVÁ, Veronika, Dita HOCHMANOVÁ a Dita TRČKOVÁ. Anglická terminologie pro učitele Praktický průvodce. Praha: Grada, 2021, 223 s. ISBN 978-80-271-2470-1. info
  • REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1999, xii, 88. ISBN 9780521476607. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
Výukové metody
Task-based seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (activities developing students' language skills plus grammar and vocabulary knowledge at level B2: independent reading, listening and writing tasks; class discussions and presentations; etc.).
Metody hodnocení
Level B2 language course. Credit requirements: 1) Attendance and active participation in the sessions 2) Completed in-term tasks (recorded presentation + discussion, workshop, peer reviews, vocabulary and grammar ROPOTs) 3) Meeting deadlines 4) Final oral exam (learning journey + professional discussion)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou zkouškou na počítači a ústní zkouškou. Úroveň zkoušky je B2.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován v angličtině a je zakončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/JVk014