PdF:JVp032 Němčina pro pedagogy - B - Informace o předmětu
JVp032 Němčina pro pedagogy - B
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Radim Herout (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník) - Garance
- Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- JVp032/01: Út 15:00–16:50 učebna 24, R. Herout
JVp032/02: Po 14:00–15:50 učebna 63, R. Herout
JVp032/03: Po 10:00–11:50 učebna 59, R. Herout
JVp032/04: Út 10:00–11:50 učebna 33, R. Herout - Předpoklady
- JVp031 Němčina pro pedagogy - A
Der B-Kurs ist die Fortsetzung des A-Kurses auf dem Sprachniveu B1 des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Die Voraussetzung für die Teilnahme ist der erfolgreiche Abschluss des A-Kurses. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště. - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (3)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CJ3S) (2)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-DE3S) (2)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (3)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-HV3S) (2)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CH3S) (2)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA3S) (2)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-OV3S) (2)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-PR3S) (2)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-RJ3S) (3)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S) (2)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový prezenční) (program PdF, B-OVP)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S) (2)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (3)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-ZE3S) (2)
- Cíle předmětu
- Der Schwerpunkt dieses Kurses ist Deutsch als studienbegleitende Sprache und die weitere Entwicklung der Sprachfertikeiten auf dem Niveau B1. Das Ziel des Unterrichts ist: 1. das Verstehen von authentischen deutschen Lese-und Hörtexten, die relevant für das Studium und die Studienrichtung sind, Einübung von Lese-und Hörstrategien 2. mündliche Präsentationen und Diskussionen, Gespräche führen, argumentieren, eigene Meinung ausdrücken 3. Briefe und kurze formelle Texte schreiben.
- Výstupy z učení
- Am Ende des Kurses können die Studierenden: - Hörtexte auf dem Niveau B1 verstehen; - Texte auf dem Niveau B1 verstehen; - eine Präsentation zu einem vertrauten Thema halten; - ausgewählte Grammatik auf dem Niveau B1 verstehen.
- Osnova
- Themen: 1. Hochschulstudium 2. Masaryk-Universität 3. Lernmethoden 4. Schulsystem in Deutschland Grammatik: Morphologie und Syntax, Wortbildung - Stufe B1
- Literatura
- BILLINA, Anneli, Lilli Marlen BRILL a Marion TECHMER. Wortschatz & Grammatik B1. 1. Auflage. München: Hueber, 2014, 224 stran. ISBN 9783194174931. info
- ORTH-CHAMBAH, Jutta, Michaela PERLMANN-BALME a Susanne SCHWALB. Sicher! : Deutsch als Fremdsprache. 1. Aufl. Ismaning: Hueber, 2012, 136 s. ISBN 9783190112067. info
- Výukové metody
- Seminare Gruppenarbeit, Rollenspiele, kurze Schreibimpulse, Feedback geben
- Metody hodnocení
- 1. Anwesenheit, aktive Teilnahme 2. Aufgaben jede Woche 3. eine mündliche Präsentation/Aktivität im Semester, 4. Prüfung: schriftlicher Teil durchlaufend im Semester, mündlicher Teil in der Prüfungszeit (Monolog 1 Minute, Dialog 6 Minuten)
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B1 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/JVp032