PdF:SP1001 Úvod do metody inst. obohac. - Informace o předmětu
SP1001 Úvod do metody instrumentálního obohacování
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Radmila Dačevová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP1001/PrezSem01: Po 12:00–12:50 učebna 52, R. Dačevová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20 - Mateřské obory/plány
- předmět má 18 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Úvod do Feuersteinova instrumentálního obohacování je zážitkovým předmětem, který účastníky nechá nahlédnout do programu Reuvena Feuersteina. Účastníci se prakticky seznámí s instrumenty Uspořádání bodů a Ilustrace. Budou moci prožít principy zprostředkovaného učení a poznat prvky intervenčního programu Instrumentálního obohacování s širokým uplatněním v individuální práci i ve třídě. Na seminářích bude probíhat aktivní práce s pracovními listy.
- Výstupy z učení
- Studující se učí rozvíjet schopnost projít učením v souvislostech. Studující se učí nacházet strategie řešení úkolu. Studující rozumí principu zprostředkovaného učení. Studující přijímá chybu jako zdroj učení. Studující respektuje postupy řešení svých kolegů/kolegyň. Studující dokáže uvažovat o využití principů zprostředkovaného učení v běžném životě i v pedagogické praxi.
- Osnova
- 1. Zprostředkované učení, kritéria. 2. Kognitivní funkce. 3. – 10. Práce s instrumentem Uspořádání bodů + Ilustrace. 11. Představení dalších instrumentů řady Standard. 12. Zakončení předmětu: zpracování přípravy jedné ukázkové hodiny, skupinová rozprava reflektující možnosti využití metody v praxi.
- Literatura
- • Feuerstein, R., Hoffman, M. B. (1995). Teacher´s Guide to Ilustrations. Jerusalem, Hadassah-Wizo-Canada Research Institute.
- • Feuerstein R. et al (2006). Creating and Enhancing Cognitive Modifiability. Jerusalem: ICELP.
- FEUERSTEIN, Reuven, Louis H. FALIK, Refael S. FEUERSTEIN a Krisztina BOHÁCS. Myslet nahlas - mluvit nahlas : přístup k rozvoji řeči. Translated by Věra Pokorná. Vydání první. Praha: Portál, 2017, 190 stran. ISBN 9788026211686. info
- MÁLKOVÁ, Gabriela. Umění zprostředkovaného učení : teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina. Vydání první. Praha: Togga, 2008, 121 stran. ISBN 9788087258026. info
- Výukové metody
- seminář, diskuse, práce ve skupinách
- Metody hodnocení
- Zpracování přípravy jedné ukázkové hodiny, skupinová rozprava reflektující možnosti využití metody v praxi.
- Informace učitele
- Před samotnou prací s materiálem je NEZBYTNÉ OBJEDNÁNÍ instrumentu Uspořádání bodů – cena instrumentu je 150 Kč + poštovné (bude řešeno na prvním setkání v rámci výuky).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SP1001