PdF:SP3066 Speciálně pedagogická diagnost - Informace o předmětu
SP3066 Speciálně pedagogická diagnostika
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D. (přednášející)
- Poskytovatelé Specifické podpory výuky
- Lucie Sobotková (zapisovatel)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP3066/KombiSem01: Pá 20. 9. 8:00–11:50 učebna 35, Pá 15. 11. 8:00–11:50 učebna 35, B. Bazalová
SP3066/PrezSem01: Čt 13:00–14:50 učebna 1, B. Bazalová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP) (2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE) (2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE) (2)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S) (4)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou speciálněpedagogické diagnostiky u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Výstupy z učení
- Očekávané výstupy: na konci kurzu budou studenti schopni se orientovat v základní problematice spec. ped. diagnostiky a na základě nabytých znalostí tyto aplikovat při diagnostice žáků s SVP.
- Osnova
- 1. Pojetí,předmět a vymezení diagnostiky ve speciální pedagogice 2. Základní kategorie diagnostických přístupů ve speciální pedagogice 3. Úkoly speciálně pedagogické diagnostiky v jednotlivých věkových obdobích 4. Diagnostika zralosti a připravenosti pro zahájení povinné školní docházky 5. Diagnostika pedagoga ve třídě 6. Diagnostika školního poradenského pracoviště 7. Diagnostika školského poradenského pracoviště 8. Diagnostické metody 9. Obsah speciálněpedagogické a psychologické diagnostiky 10. Náplň práce speciálního pedagoga a psychologa v poradenském zařízení 11. Diagnostika vybraných druhů postižení
- Literatura
- povinná literatura
- BAZALOVÁ, Barbora. Psychopedie. Vydání 1. Praha: Grada, 2023, 197 stran. ISBN 9788027137251. URL info
- Bednářová, J., & Šmardová, V. (2022). Diagnostika dítěte předškolního věku 2: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Edika.
- SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 2. vyd. Praha: Portál, 2009, 792 s. Studium. ISBN 978-80-7367-566-0. info
- PŘINOSILOVÁ, Dagmar. Diagnostika ve speciální pedagogice : texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 178 s. ISBN 9788073151423. info
- OPATŘILOVÁ, Dagmar. Pedagogicko- psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Tišnov.: SURSUM, 2006, 300 s. 4313/Pd-9/06-17/99. ISBN 80-210-3977-9. info
- neurčeno
- Zapletalová, J., & Mrázková, J. (2014/2016). Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. NÚV, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání...
- Výukové metody
- Prezenční výuka s aktivní účastní studentů.
- Metody hodnocení
- Povinná účast na semináři, samostudium odborné literatury, ústní přezkoušení nebo test.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SP3066