PdF:SPc840 Psychopedie – základy oboru - Informace o předmětu
SPc840 Psychopedie – základy oboru
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 12 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SPc840/KombiSem01: Pá 27. 9. 13:00–16:50 učebna 35, Pá 18. 10. 8:00–11:50 učebna 35, Pá 22. 11. 8:00–11:50 učebna 35, P. Sochor
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s následujícími tématy: charakteristika mentálního postižení; etiologie, klasifikace a charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení; demence; Downův syndrom; systém vzdělávání žáků s mentálním postižením; prevence, inkluze a poradenství.
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- porozumět a vysvětlit termín mentální postižení;
- použít informace o systému vzdělávání žáků s mentálním postižením;
- předkládat odůvodněná rozhodnutí o zařazení žáků do systému vzdělávání a interpretovat své znalosti z oblasti Downova syndromu a demence. - Osnova
- 1. Psychopedie jako vědní obor. 2. Charakteristika mentálního postižení. 3. Demence. 4. Zdánlivé mentální postižení. 5. Downův syndrom. 6. Etiologie mentálního postižení. 7. Klasifikace mentálního postižení. 8. Charakteristika jednotlivých stupňů mentálního postižení. 9. Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků s mentálním postižením. 10. Poradenské služby pro žáky s mentálním postižením. 11. Předškolní vzdělávání dětí s mentálním postižením. 12. Základní vzdělávání žáků s mentálním postižením. 13. Vzdělávání žáků s mentálním postižením v rámci profesní přípravy. 14. Další vzdělávání osob s mentálním postižením. 15. Zařízení sociálních služeb.
- Výukové metody
- Odborná diskuse, samostudium odborné domácí i zahraniční literatury.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zkouškou. Pro udělení hodnocení bude předem stanoveno kriteriální hodnocení. Konkrétní požadavky (účast, tvorba portfolia, odevzdání úkolů, aktivní účast na hodinách, test) a jejich přínos k hodnocení budou upřesněny v interaktivním učivu v IS.
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/SPc840/seminar-KombiSem01.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SPc840