PdF:SZ6062 Virtuální třída - Informace o předmětu
SZ6062 Virtuální třída
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno asynchronně - Vyučující
- Mgr. Gabriela Šimková (přednášející)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Šimková
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Gabriela Šimková
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 29/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (2)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CJ3S)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-DE3S)
- Francouzský jazyk pro hospodářskou a administrativní činnost (program PdF, B-FI)
- Francouzský jazyk pro hospodářskou a administrativní činnost (program PdF, B-HPS)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-HV3S)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CH3S)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Logopedie (program PdF, B-LOG)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA3S)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (2)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-OV3S)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-PR3S)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-RJ3S) (2)
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Speciální pedagogika (angl.) (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika - inkluzivní vzdělávání (angl.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - inkluzivní vzdělávání (něm.) (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - inkluzivní vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika - komunikační techniky (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (něm.) (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPZP)
- Speciální pedagogika se zaměřením na inkluzivní vzdělávání pro střední školy (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Speciální výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (2)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-ZE3S)
- Cíle předmětu
- popsat a pochopit možnosti vedení distanční výuky a výuky obohacené o ICT
- uvést klady a zápory využívání ICT ve výuce
- být schopen kombinovat různé multimediální nástroje pro vedení výuky
- obhájit roli technologií v současném vzdělávání
- posoudit možnosti elektronických učebních materiálů a elektronického učebního prostředí ve vztahu k žákům základních škol
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- poukázat na to, v čem je výuka s využitím ICT nástrojů a technologií unikátní
- definovat klíčové pojmy z oblasti digitálních technologií ve vzdělávání
- aplikovat do hodin principy zdravého užívání technologií
- používat online nástroje, které umožňují tvorbu a sdílení interaktivních prvků do hodin
- používat vybrané systémy pro podporu online vzdělávání
- představit nejrozšířenější informační systémy v českém školním prostředí
- poukázat na to, proč je důležité zavádět do škol základy algoritmického myšlení
- Osnova
- Úvodní týden
- Didaktická specifika vyučování s využitím ICT
- Nástroje na realizaci testů, anket a dotazníků
- Online systémy pro podporu vzdělávání
- Konektivismus jako vzdělávací teorie
- Elektronická třídní kniha
- Online nástroje spolupráce a komunikace
- Elektronické učebnice
- Online nástroje umožňující tvorbu
- Roboti ve výuce
- Tablety a smartphony ve výuce
- Interaktivní tabule
- Virtuální realita ve vzdělávání
- Literatura
- ČERNÝ, Michal. Webináře ve vzdělávání: pedagogické a didaktické aspekty. Brno: Flow, 2015, 86 s. ISBN 978-80-88123-04-0. info
- ZOUNEK, Jiří a Klára ŠEĎOVÁ. Učitelé a technologie : mezi tradičním a moderním pojetím. 1. vydání. Brno: Paido, 2009, 172 stran. ISBN 9788073151874. info
- Výukové metody
- Předmět je vyučován online v prostředí MS Teams. Nemá stanoven pevný čas v rozvrhu. Čas ke studiu si stanovuje sám student.
- Samostatné studium studijních textů
- Spolupráce a sdílení v prostředí online kurzu
- Poslech podcastů
- Průběžné individuální online konzultace a mentoring
- Zpracování digitálních artefaktů
- Metody hodnocení
- 3 povinné individuální konzultace ověřující průběžné porozumění tématům a práci nad závěrečným výstupem
- kolokvium bude uděleno na základě závěrečných výstupů zpracovaných dle Dohody o průchodu kurzem
- Náhradní absolvování
- Celý předmět je vyučován online - může být tedy studován odkudkoli.
- Informace učitele
- Studijní opora
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AznETgU4dCIA6vcSr33c73AVvF2p6oT09NODZFXsmY9k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=1e9d0881-09b0-4c1d-b2c2-e259d00ba454&tenantId=11904f23-f0db-4cdc-96f7-390bd55fcee8
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZ6062