PdF:SZ6075 Projektová výuka v teorii a pr - Informace o předmětu
SZ6075 Projektová výuka v teorii a praxi
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Gabriela Šimková (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: min. počet zapsaných studentů 15 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům ucelený systém teoretických poznatků ke komplexní výukové metodě, projektové výuce a tyto poznatky přenést do praxe a získat tak zkušenost s realizací vlastního projektu, nebo jeho návrhu a jeho sebereflexe.
- Výstupy z učení
- Student:
Definuje základní teoretické pojmy vztahující se k projektové metodě, vysvětlí kořeny projektové metody.
Vysvětlí rozdíl mezi výukou tematickou a projektovou.
Vhodně zvolí úkol, problém pro projekt a jeho výstup.
Naplánuje předpokládaný průběh projektu, vysvětlí fáze projektu.
Zrealizuje projekt s žáky, nebo představí jeho návrh.
Realizovaný projekt reflektuje a zhodnotí.
Vlastní realizací, nebo zpracováním návrhu projektu prokáže porozumění teoretickým východiskům projektové výuky a realizačním strategiím. - Osnova
- 1.Interaktivní model výuky jako předpoklad projektové výuky 2.Teoretická východiska a historický kontext projektové výuky 3.Role učitele v projektové výuce 4.Fáze projektové výuky 5.Typologie projektů 6.Tvorba projektu: písemný návrh - plánování projektu: smysl, cíle, činnosti, metody a formy práce, výstup, organizace 7.Realizace projektu v praxi 8.Výhody a nevýhody projektové výuky 9.Sebereflexe projektu
- Výukové metody
- Semináře budou probíhat interaktivně a studenti v nich budou tvořit vlastní návrh projektu. Skrze tuto zkušenost naplánují a zrealizují vlastní projekt, nebo do detailů rozpracují návrh projektu. Příprava na seminář zahrnuje ukázky projektů z praxe, jejich analýzu a kritické reflektování vlastního projektu a projektu spolužáků.
- Metody hodnocení
- Kritéria hodnocení a sebehodnocení projektu: •Práce splňuje obsahově i realizací požadavky na projekt. •Student vhodně zvolí úkol, problém pro projekt. •Vzhledem ke smyslu projektu zvolí vhodný výstup projektu. •Definuje správně cíle ve všech rovinách rozvoje osobnosti žáka •Naplánuje předpokládaný soubor činností a úkolů při práci na projektu společně s žáky. •Flexibilně reaguje na potřeby žáků a změny v průběhu projektu. •Při projektové výuce je jako učitel v roli poradce. •Práce je správně po stránce jazykové.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZ6075