PdF:SZ6096 Reflexe praxe - Informace o předmětu
SZ6096 Reflexe praxe
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/.6. 2x 180 minut. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jarmila Bradová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marek Matouš Bula (cvičící)
Mgr. Miroslav Jurčík, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Markéta Olbertová (cvičící)
Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6096/01: So 23. 11. 9:00–12:50 učebna 38, So 14. 12. 9:00–12:50 Virtuální místnost, J. Bradová
SZ6096/02: So 30. 11. 9:00–12:50 učebna 38, So 14. 12. 9:00–12:50 Virtuální místnost, L. Škarková
SZ6096/03: So 23. 11. 9:00–12:50 učebna 41, So 14. 12. 9:00–12:50 Virtuální místnost, A. Bendová
SZ6096/04: So 30. 11. 9:00–12:50 učebna 41, So 14. 12. 9:00–12:50 Virtuální místnost, M. Jurčík - Předpoklady
- !NOWANY( SZ6656 Practice Reflection )
!NOWANY(Fy6004,HL6004,HV6004,CH6004,KL6004,OV6004,AJ6004,Bi6004,CJ6004,De6004,FJ6004,Kv6004,MA6004,NJ6004,RJ6004,RV6004,SP6004,TE6004,Vi6004,VV6004,Ze6004). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hudební výchova (program PdF, N-SS)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Speciální pedagogika pro učitele (program PdF, N-ZS)
- Speciální pedagogika pro učitele základních a středních škol (program PdF, N-SP2) (2)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (angl.) (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (angl.) (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-AJ2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina (program PdF, N-ZS)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-DE2)
- Učitelství dějepisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-FY2)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-CH2)
- Učitelství chemie pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství matematiky pro základní školy (program PdF, N-MA2)
- Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-NJ2)
- Učitelství německého jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, N-OV2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy (program PdF, N-SS) (2)
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace služby (program PdF, N-SS)
- Učitelství přírodopisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství ruského jazyka pro základní školy (program PdF, N-RJ2)
- Učitelství ruského jazyka pro základní školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-VZ2)
- Učitelství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství zeměpisu pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je poskytnout studentům prostor pro reflexi zkušeností z vlastní pedagogické praxe a pomoci jim prohloubit reflektivní a sebereflektivní dovednosti v rámci vedlejšího studijního plánu (MINOR).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student dokáže: - otevřeně sdílet zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - reflektovat zkušenosti z vlastní pedagogické praxe v profesní komunitě; - cíleně využívat reflexi a sebereflexi jakožto nástroj profesního učení.
- Osnova
- • porozumění rozdílu mezi popisným a reflektivním psaním • skupinová práce s pedagogickým (reflektivním) deníkem • osvojování reflexe a sebereflexe jakožto nástroje profesního učení
- Literatura
- povinná literatura
- PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR a František TŮMA. Učitel expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí výuky cizích jazyků). první. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 237 s. ISBN 978-80-210-6681-6. info
- KORTHAGEN, F. A. J. a Jos KESSELS. Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education. London: Routledge, 2008, xvi, 312. ISBN 9780805839814. info
- doporučená literatura
- DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel : příprava na profesi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 121 s. ISBN 9788024728636. URL info
- PÍŠOVÁ, Michaela. Klinický rok: procesy profesního rozvoje studentů učitelství a jejich podpora. první. Pardubice: Univerzita Pardubice, Fakulta humanitních studií, 2005, 231 s. Monografica. ISBN 80-7194-744-X. info
- KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Translated by Dominik Dvořák - Milan Koldinský. 2. vyd. Praha: Portál, 2004, 155 s. ISBN 8071789658. info
- ŠIMONÍK, Oldřich. Začínající učitel. dotisk 1. vydání. Brno: MU, 1995, 101 s. Spisy pedagogické fakulty MU, sv. 56. ISBN 80-210-0944-6. info
- SCHÖN, Donald A. Educating the reflective practitioner. San Francisco: Jossey-Bass, 1987, xvii, 355. ISBN 1555422209. info
- Výukové metody
- • různé formy skupinové diskuse; • práce s reflektivními deníky.
- Metody hodnocení
- • aktivní účast ve výuce (100%); • odevzdání záznamů v reflektivním deníku.
- Informace učitele
- Podrobné informace k předmětům, které se týkají praxe naleznete zde: https://www.ped.muni.cz/pedagogika/praxe/ Minimální kapacita seminární skupiny je 10 studentů. Pokud se do sem.skupiny zapíše méně než 10 studentů, skupina bude zrušena.
- Studijní opora
- https://is.muni.cz/auth/el/ped/podzim2024/SZ6096/index.qwarp
- Další komentáře
- Studijní materiály
MINOR KOMBINOVANÝ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZ6096