SZc0027 Oborová didaktika anglického jazyka a literatury 1

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně
Vyučující
Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 11. 10. 14:00–15:50 učebna 72, Pá 1. 11. 13:00–14:50 učebna 36
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Na konci kurzu budou studenti schopni prokázat porozumění hlavním konceptům a myšlenkám a aplikovat různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Studenti budou schopni činit informovaná rozhodnutí při výběru pozitivních aspektů různých metod a přístupů a vytvořit si vlastní eklektický přístup k ELT.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student je schopen:
• kriticky myslet a vyjádřit svůj názor na danou problematiku (metody a přístupy používané ve výuce anglického jazyka).
• sdílet s ostatními studenty své zkušenosti s učením a výukou a reflektovat je ve vztahu k metodám a přístupům používaným ve výuce anglického jazyka
• zvolit relevantní prvky různých metod a přístupů výuky anglického jazyka pro svou výuku.
• se orientovat v kurikulu pro základní a střední školy a porozumět výstupům z učení formulovaným v RVP
Osnova
  • Tradiční metody výuky angličtiny: Gramaticko-překladová metoda, přímé metody (1 hod.)
  • Alternativní metody: TPR, Suggestopedie (1 hod.)
  • Komunikační přístup a jeho varianty (1 hod.)
  • Eklektický přístup, postmetodická éra, přístup zaměřený na žáka (1 hod.)
  • Anglický jazyk v kurikulu základních a středních škol, výstupy z učení formulované v RVP (1 hod.)
Literatura
    povinná literatura
  • LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University, 2011.
  • Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-withnew-descriptors-2018/1680787989
    doporučená literatura
  • RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
Výukové metody
Seminář, četba, skupinové diskuze, demonstrace, reflexe.
Metody hodnocení
Aktivní zapojení do diskuzí, portfoliový úkol: esej na téma My approach to English Language Teaching.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0027