PdF:SZc0027 Oborová didaktika angličtiny 1 - Informace o předmětu
SZc0027 Oborová didaktika anglického jazyka a literatury 1
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0/.4. 5 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Eva Minaříková, Ph.D. (přednášející)
Bc. Tereza Mikulášková (cvičící) - Garance
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 11. 10. 14:00–15:50 učebna 72, Pá 1. 11. 13:00–14:50 učebna 36
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Předmět se zaměřuje na různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Na konci kurzu budou studenti schopni prokázat porozumění hlavním konceptům a myšlenkám a aplikovat různé metody a přístupy ve výuce anglického jazyka (ELT). Studenti budou schopni činit informovaná rozhodnutí při výběru pozitivních aspektů různých metod a přístupů a vytvořit si vlastní eklektický přístup k ELT.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student je schopen:
• kriticky myslet a vyjádřit svůj názor na danou problematiku (metody a přístupy používané ve výuce anglického jazyka).
• sdílet s ostatními studenty své zkušenosti s učením a výukou a reflektovat je ve vztahu k metodám a přístupům používaným ve výuce anglického jazyka
• zvolit relevantní prvky různých metod a přístupů výuky anglického jazyka pro svou výuku.
• se orientovat v kurikulu pro základní a střední školy a porozumět výstupům z učení formulovaným v RVP - Osnova
- Tradiční metody výuky angličtiny: Gramaticko-překladová metoda, přímé metody (1 hod.)
- Alternativní metody: TPR, Suggestopedie (1 hod.)
- Komunikační přístup a jeho varianty (1 hod.)
- Eklektický přístup, postmetodická éra, přístup zaměřený na žáka (1 hod.)
- Anglický jazyk v kurikulu základních a středních škol, výstupy z učení formulované v RVP (1 hod.)
- Literatura
- povinná literatura
- LARSEN-FREEMAN, Diane a Marti ANDERSON. Techniques & principles in language teaching. Oxford: Oxford University, 2011.
- Common European Framework of Reference for Languages: Companion Volume. Council of Europe, 2018. Dostupné na https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-withnew-descriptors-2018/1680787989
- doporučená literatura
- RICHARDS, Jack C. a Theodore S. RODGERS. Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2014.
- Výukové metody
- Seminář, četba, skupinové diskuze, demonstrace, reflexe.
- Metody hodnocení
- Aktivní zapojení do diskuzí, portfoliový úkol: esej na téma My approach to English Language Teaching.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/SZc0027