PdF:TI2005 Interaktivita a e-learning ve - Informace o předmětu
TI2005 Interaktivita a e-learning ve vzdělávání
Pedagogická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 8 h. konz./sem. (komb. stud.). 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Karel Picka, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TI2005/01: Po 14:00–15:50 učebna 28, K. Picka
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TE2) (2)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-TV)
- Učitelství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. Tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule, znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivních tabulí a další související didaktické techniky a využít v praxi možnosti interaktivních tabulí ve výuce 2. Znát možné technické interaktivní prvky zařaditelné do vzdělávacího procesu, uvést jejich výhody a praktické využití ve vzdělávání 3. Orientovat se v online interaktivních službách a možnostech jejich implementace do vzdělávacího procesu na základních školách 4. orientovat se v LMS systémech a zásadách tvorby e-learningových vzdělávacích kurzů 5. samostatně tvořit ucelené e-learningové kurzy a spravovat je
- Výstupy z učení
- Na konci tohoto předmětu bude student schopen: 1. Tvořit ucelené výukové materiály pro interaktivní tabule, znát zásady a možnosti výuky s využitím interaktivních tabulí a další související didaktické techniky a využít v praxi možnosti interaktivních tabulí ve výuce 2. Znát možné technické interaktivní prvky zařaditelné do vzdělávacího procesu, uvést jejich výhody a praktické využití ve vzdělávání 3. Orientovat se v online interaktivních službách a možnostech jejich implementace do vzdělávacího procesu na základních školách 4. orientovat se v LMS systémech a zásadách tvorby e-learningových vzdělávacích kurzů 5. samostatně tvořit ucelené e-learningové kurzy a spravovat je
- Osnova
- 1. Interaktivní tabule ve výuce 2. Multimediální aktivity a interaktivita ve výuce 3. Další interaktivní prvky - smartphone, tablet, aj. 4. Interaktivní online služby 5. e-learning - zásady a principy 6. LMS systémy 7. tvorba e-learningových kurzů a jejich správa 8. Samostatné práce
- Literatura
- ROUBAL, Pavel. Počítač pro učitele. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, 312 s. ISBN 9788025122266. info
- Výukové metody
- cvičení, samostatná práce, studentské výstupy
- Metody hodnocení
- Samostatná interaktivní prezentace, prezentace hw/sw, kompletní e-kurz, instalace moodle
- Informace učitele
- https://moodlinka.ics.muni.cz/
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2024/TI2005