FF:PBSNPB48 Pojetí ZRU - Informace o předmětu
PBSNPB48 Současná pojetí zkušenostně reflektivního učení
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 8/12. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (přednášející)
MgA. Martin Hak (přednášející), Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (zástupce)
Ing. Aleš Máchal (přednášející)
doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. (přednášející)
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Klára Záleská, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Kurz se snaží studentům nabídnout různé podoby zkušenostně reflektivního učení u nás i ve světě a má posloužit hlavně jako inspirace pro studenty, kteří mohou poznatky z kurzu aplikovat přímo v učebním procesu. Kurz je koncipován jako vhodný doplněk teoretického kurzu Teorie zkušenostně reflektivního učení.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, N-HS)
- Pedagogika (program FF, N-PD) (3)
- Sociální pedagogika a poradenství (program FF, N-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu ukázat studentům co možná nejrozmanitější podoby zkušenostně reflektivního učení v dnešním světě, poukázat především na rozmanitost a ideový základ, který je aplikovatelný v nejrůznějších souvislostech. Studentům budou postupně představováni rozliční odborníci z praxe, kteří jim budou prezentovat svoje pojetí zkušenostně reflektivního učení (osobnostně sociální výchova, dramatická výchova, zážitková pedagogika apod.).
- Osnova
- • Vzdělávací potenciál LARPů • Dialogické jednání s vnitřním partnerem • Osobnostně sociální výchova ve škole – historie, současnost, perspektivy • Zkušenostní učení v přírodě – vybrané zahraniční přístupy • Možnosti využití zkušenostně reflektivního učení v environmentální výchově • Projekt CzechKid jako zkušenostně reflektivní alternativa realizace multikulturní výchovy • Storytelling a možnosti jeho uplatnění ve zkušenostně reflektivním učení
- Literatura
- DOHNALOVÁ, Šárka. NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009. URL info
- BUNTING, Camille J. Interdisciplinary teaching through outdoor education. Champaign: Human Kinetics, 2006, xii, 243. ISBN 0736055029. info
- VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno: Aisis, 2006, 226 s. ISBN 802394908X. info
- GILBERTSON, Ken. Outdoor education : methods and strategies. Champaign, IL: Human Kinetics, 2006, ix, 214. ISBN 0736047093. info
- KŘÍŽ, Petr. Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu k podpoře sebepoznání a sebepojetí. 1. vyd. Kladno: AISIS, 2005, 132 s. ISBN 8023946692. info
- CASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991, viii, 157. ISBN 0893902055. info
- Výukové metody
- Přednáška, skupinová diskuze, praktický nácvik
- Metody hodnocení
- Pro úspěšné absolvování je nutná aktivní účast a odevzdání písemné recenze kurzu.
- Informace učitele
- http://www.acor.cz
E-learningová opora předmětu: https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=157 - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2016/PBSNPB48