FF:SJ2A033 Seminář k praxe 1 - Informace o předmětu
SJ2A033 Seminář k pedagogické praxi 1
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/2/2. kombinovaná forma: 12 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství španělského jazyka a literatury pro střední školy (program FF, N-SJU_) (2)
- Cíle předmětu
- Seminář si klade za cíl všestranně vybavit studenty pro pedagogickou praxi, a to v rámci nejrůznějších výukových forem. Proto je důležité, aby student věnoval pozornost jednotlivým přípravným fázím předcházejícím vlastní pedagogické praxi.
- Výstupy z učení
- Student získá komplexní průpravu, což přispěje k efektivnímu průběhu jeho vlastní pedagogické praxe.
- Osnova
- - úvod do problematiky
- - seminář k základním otázkám souvisejícím se zjišťováním potřeb žáků v rámci jazykového vyučování
- - studentské prezentace + workshop
- - stanovení výukových cílů na základě zjištěných údajů (ŠVP, kurikulum předmětu, specifické potřeby žáků atd.)
- - studentské prezentace a diskuze
- - semináře v rámci přípravy jednotlivým forem výuky (prezenční, e-learning, blended learning).
- Literatura
- doporučená literatura
- PUCHTA, Herbert, Mario RINVOLUCRI a María del Carmen FONSECA MORA. Inteligencias múltiples en el aula de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2012, 175 stran. ISBN 9788497786775. info
- LLOPIS-GARCÍA, Reyes, Juan Miguel Ruiz REAL ESPINOSA a José Plácido CAMPILLO. Qué gramática enseñar, qué gramática aprender. Madrid: Edinumen, 2012, 185 stran. ISBN 9788498482409. info
- SÁNCHEZ, Aquilino. Enseñanza y aprendizaje en la clase de idiomas. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2004, 207 stran. ISBN 849778099X. info
- Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
- ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
- neurčeno
- Moreno García, C.: La enseñanza de español como lengua extranjera en contexto escolar, Madrid, 2004
- Výukové metody
- Seminář, workshopy, diskuse, e-learning.
- Metody hodnocení
- kolokvium
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
12 hodin reflexe s vyučujícím v semináři a 130 hodin přípravy na náslechy a výuku + jejich reflexe.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SJ2A033