SJ2A033 Seminář k pedagogické praxi 1

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/2/2. kombinovaná forma: 12 hodin/semestr. 6 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seminář si klade za cíl všestranně vybavit studenty pro pedagogickou praxi, a to v rámci nejrůznějších výukových forem. Proto je důležité, aby student věnoval pozornost jednotlivým přípravným fázím předcházejícím vlastní pedagogické praxi.
Výstupy z učení
Student získá komplexní průpravu, což přispěje k efektivnímu průběhu jeho vlastní pedagogické praxe.
Osnova
  • - úvod do problematiky
  • - seminář k základním otázkám souvisejícím se zjišťováním potřeb žáků v rámci jazykového vyučování
  • - studentské prezentace + workshop
  • - stanovení výukových cílů na základě zjištěných údajů (ŠVP, kurikulum předmětu, specifické potřeby žáků atd.)
  • - studentské prezentace a diskuze
  • - semináře v rámci přípravy jednotlivým forem výuky (prezenční, e-learning, blended learning).
Literatura
    doporučená literatura
  • PUCHTA, Herbert, Mario RINVOLUCRI a María del Carmen FONSECA MORA. Inteligencias múltiples en el aula de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2012, 175 stran. ISBN 9788497786775. info
  • LLOPIS-GARCÍA, Reyes, Juan Miguel Ruiz REAL ESPINOSA a José Plácido CAMPILLO. Qué gramática enseñar, qué gramática aprender. Madrid: Edinumen, 2012, 185 stran. ISBN 9788498482409. info
  • SÁNCHEZ, Aquilino. Enseñanza y aprendizaje en la clase de idiomas. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2004, 207 stran. ISBN 849778099X. info
  • Vademécum para la formación de profesores : enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE). Edited by Virginia Lara Casado - Humberto López Morales - Guillermo Rojo - Jes. 1. ed. Alcobendas (Madrid): Sociedad General Espanola de Librería, 2004, 1308 s. ISBN 8497780515. info
  • ALONSO, Encina. Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo. 1. ed. Madrid: Edelsa Grupo Didascalia, 1994, 191 s. ISBN 8477110719. info
    neurčeno
  • Moreno García, C.: La enseñanza de español como lengua extranjera en contexto escolar, Madrid, 2004
Výukové metody
Seminář, workshopy, diskuse, e-learning.
Metody hodnocení
kolokvium
Vyučovací jazyk
Španělština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
12 hodin reflexe s vyučujícím v semináři a 130 hodin přípravy na náslechy a výuku + jejich reflexe.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2024/SJ2A033