SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. José Antonio Mulet Ferrer (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 14:00–15:40 G25, Pá 8:00–9:40 K32
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. José Antonio Mulet Ferrer (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- St 10:00–11:40 G25
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 12:00–13:40 G31
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 8:00–9:40 G31
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 G31
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Čt 9:10–10:45 G22
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Eva Lukavská, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:50–12:25 G22
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 G22
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Carme Laguarda Ripoll (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 9:10–10:45 K22
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Carme Laguarda Ripoll (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 9:10–10:45 G23
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. José Luis Bellón Aguilera, PhD. (přednášející)
Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Carme Laguarda Ripoll (pomocník)
Mgr. Kristýna Sedláková (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Út 10:50–12:25 G12
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Darebný, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Carme Laguarda Ripoll (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 A47
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 A40 - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Laura Saňudo González (pomocník) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 G23
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 A49 - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělština (program FF, B-FI)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 G23
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 A42 stara - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělština (program FF, B-FI)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 G23
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 A43 stara - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělština (program FF, B-FI)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Valíková (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 G25, H. Valíková, D. Vázquez Touriño
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 G11, H. Valíková, D. Vázquez Touriño - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělština (program FF, B-FI)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2005
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Valíková (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 G11, M. Strmisková, D. Vázquez Touriño
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 G12, M. Strmisková, D. Vázquez Touriño - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Španělština (program FF, B-FI)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2004
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Valíková (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 28, H. Valíková, D. Vázquez Touriño
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 42, H. Valíková, D. Vázquez Touriño - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-FI) (2)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, B-HS)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2003
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Valíková (přednášející)
doc. Mgr. Daniel Vázquez Touriño, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SJIA022/A: Út 11:40–13:15 40
SJIA022/B: Út 11:40–13:15 41 - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků, které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2002
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Strmisková, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Valíková (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Rozvrh
- Út 13:20–14:05 45, Út 13:20–14:05 28, Út 14:10–14:55 45, Út 14:10–14:55 28
- Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků, které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2001
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Valíková (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků, které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2000
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Valíková (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-HS)
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků, které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: Úterý 9.20-11.00, posl.34, 39.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 1999
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Hana Valíková (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Ladislava Miličková, CSc.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Španělský jazyk a literatura (program FF, M-FI)
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků, které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2024
Předmět se v období podzim 2024 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. José Antonio Mulet Ferrer (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2023
Předmět se v období podzim 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. José Antonio Mulet Ferrer (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
SJIA022 Jazykový seminář V
Filozofická fakultapodzim 2022
Předmět se v období podzim 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Milada Malá, Ph.D. (přednášející)
Mgr. José Antonio Mulet Ferrer (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta - Předpoklady
- SJIA011 Jazykový seminář III && SJIA017 Jazykový seminář IV
Jazykový seminář III, IV - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na procvičování vybraných gramatických jevů a syntaktických struktur. Některé z nich se analyzují z hlediska kontrastivní lingvistiky. Dále se probírají tématické okruhy k upevnění a rozšíření slovní zásoby.
- Osnova
- V oblasti gramatiky jde o upevńování a procvičování vybraných gramatických celků (souslednost časová v indikativu a subjuntivu, užití determinantů, předložky por/para, vyjádření pravděpodobnosti) které je spojeno s nácvikem písemného projevu. Pozornost je rovněž zaměřena na procvičování písemného projevu. Cílem kurzu je zvýšit úroveň studentů ve čtyřech základních oblastech jazykové kompetence: porozumění psanému a mluvenému projevu, písemné a ústní vyjadřování, přičemž v popředí bude stát orální stránka. Velká pozornost bude v kurzu věnována také kultuře a civilizaci Špa-nělska, zejména jako podkladu pro adekvátní reagování studentů v každodenních situacích. Pokud jde o konkrétní metody, budou upřednostňovány konverzace a práce s různými texty, jejich resumé, vlastní projevy, překlady z češtiny do španělštiny atd. Tento kurz bude případně doplňován pravidelným promítáním španělských filmů.
- Literatura
- R.Seco: Manual de gramática espaňola, Madrid, Aguilar 1975
- J.Roca Pons: Introducción a la gramática, Barcelona, Ed.Teide 1980
- Andrés Bello: Gramática de la lengua castellana, Madrid, EDAF 1978
- Alcina Franch, J.M.Blecua: Gramática espaňola, Barcelona, Ed.Ariel 1975
- M.Seco: Gramática esencial del espaňol, Madrid, Aguilar, 1977
- Esbozo de una nueva gramática de la lengua espaňola, Espasa 1973
- ALCHAZIDU, Athena. Practicando el léxico español. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1997, 250 s. ISBN 8021016493. info
- Záložky
- https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIA022!
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou cvičení. V gramatické části se procvičují vybrané gramatické jevy. Lexikální část je zaměřena na rozšíření slovní zásoby a cvičení čtyř řečových dovedností. Porozumění čtenému a slyšenému textu se procvičuje prostřednictvím e-learningu.
- Metody hodnocení
- Zápočet - písemný test. Účast v semináři je povinná.
- Vyučovací jazyk
- Španělština
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)