FF:PG33B64 Integr. spec. ped. - Informace o předmětu
PG33B64 Integrativní speciální pedagogika
Filozofická fakultajaro 2003
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Předpoklady
- PG33B62 Zákl. spec. ped.
PG33B62 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, M-HS)
- Pedagogika (program FF, M-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem disciplíny je seznámit studenty s možnostmi integrativního vzdělávání. Budeme se opírat o poznatky ze speciální pedagogiky. Semináře budou zaměřeny na podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školských institucích, vytváření rámcových podmínek pro integrativní výchovu a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, poskytování rovnoprávnosti lidem s postižením v přístupu ke vzdělávání na běžných školách, podpůrná opatření k připravenosti přijímat lidí s postižením v prostředí běžných škol, jakož i v celé společnosti. Budou diskutovány meze integrace. Studenti se seznámí s vybranými metodikami určenými žákům s postižením. Zvláštní pozornost bude koncentrována na řešení obtíží výchovně vzdělávacího charakteru u žáků v hlavním vzdělávacím proudu, zvláště bude ve větší míře soustředěna pozornost na situace žáků, kteří se stali problémovými na základě projevů specifických vývojových poruch učení a chování. Budou objasněny metody reedukace, které si studenti v rámci kurzu osvojí cíleně na všechny fáze vzdělávání. Podle možností budou realizovány návštěvy školských zařízení.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Typ výuky: Forma: seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, praxe, zápočet
- Informace učitele
- Literatura: ČERNÁ, M. a kol. Lehké mozkové dysfunkce. Praha: UK, 1999 JESENSKÝ, J. Prostor pro integraci. Praha: Comenia Consult, 1993 KUCHARSKÁ, A. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 1999 LANG G. - BERBERICHOVÁ, CH. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998 MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP 1999 POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál 1997 SERFONTEIN, G. Potíže dětí s učením a chováním. Praha: Portál, 1999 TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997 UNESCO Kurs integrace dětí se speciálním potřebami. Praha: Portál 1997 VÁGNEROVÁ, M. - MOUSSOVÁ, Z.H. - ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: UK 1992 VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 1998 ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 1994
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2003/PG33B64