FF:PSB_74 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
PSB_74 Psychologie reklamy
Filozofická fakultajaro 2003
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- JUDr. Petr Přehnil, Ph.D. (přednášející), doc. PhDr. Jana Marie Havigerová, Ph.D. (zástupce)
- Garance
- doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Psychologie (program FF, M-PS) (2)
- Osnova
- Program seminářů 1. ÚVODNÍ SEZNÁMENÍ Jak reklama funguje a proč ? Historie reklamy David Ogilvy Ogilvy reklamě, Management Press 1996, str. 7 - 30 2. PROČ A JAK VZNIKÁ ZADÁNÍ CÍLE - kreativní zpracování - mediální mix - zpětná vazba David Ogilvy Ogilvy reklamě 3. ČEHO VYUzÍVÁ REKLAMA - čeho vyuzívat nesmí ( podprahových sdělení ) - vyuzití známých osobností - vyuzití autorských děl - vyuzití času, ve kterém se R děje ( např. volby ) Petr Přehnil - Reklama a soutěz, Trizonia Praha 1995 4. HUMOR V REKLAMĚ - film 5. NELEGÁLNÍ ZPŮSOBY REKLAMY - černý výlep nekalá soutěz - neoprávněné uzití díla - nepravdivé informace - pouze část informací o produktu Obchodní zákoník v platném znění, ust § 42 an., Autorský zákon 6. PRESENTACE METODA PŘÍMÉHO PRODEJE - předvádění zbozí - sampling ( reklamní vzorky ) - spotřebitelská soutěz 7. PRODEJNÍ CHOVÁNÍ skolení zaměstnanců - vizuální styl - asertivita - prodejní místo 8. PUBLIC RELATIONS - komunikace s veřejností - krizová komunikace - povědomí o značce - neformální způsob obchodování ( akce ) 9. MÉDIA, MEDIÁLNÍ MIX - hlavní nosiče ( above the line ) - podčarové nosiče ( bellow the line ) - zpětná vazba, průzkumy Petr Přehnil - Reklama a soutěz, Trizonia Praha 1995, str. 56 an. 10. SKRYTÁ REKLAMA, NEKALOSOUTĚzNÍ JEDNÁNÍ - formy skrývání ( povinnost označení ) - srovnávací reklama - zlehčování - podplácení Obchodní zákoník v platném znění, ust § 42 an., 11. VZOROVÁ KAMPAŇ fiktivní produkt, studenti ji ztvární a naplánují 12. DOTAZY
- Informace učitele
- Seznam doporučené studijní literatury 19. srpna 2001 JUDr. Petr Přehnil, Ph.D. Ogilvy o reklamě - David Ogilvy, Management Press, Praha 1996 Reklama a soutěz - Petr Přehnil, Trizonia, Praha 1995 Moderní reklama umění zaujmout, Don E. Schultz, GRADA Publishihg, Praha 1995 Slovník vizuální komunikace, Fassati, Tomás, Institut informační designu, 1998 Lexikón symbolov, Hans Biedermann, Obzor Bratislava 1992 Obchodní zákoník v platném znění Autorský zákon v platném znění č.121/2000 Sb. http://www.desmuz.leknet.cz http://www.fotograff.cz http://www.petit.cz http://www.znalectvi.cz
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2003, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2003/PSB_74