MUI_26 Práce s veřejností II.

Filozofická fakulta
jaro 2006
Rozsah
2/0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Irena Chovančíková (přednášející)
Garance
Mgr. Irena Chovančíková
Oddělení muzeologie – Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Pavel Holman
Rozvrh
Po 15:00–16:35 C42
Předpoklady
MUI_25 Práce s veřejností I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele.
  • Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků.
  • Muzea dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktvity.
  • Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky.
  • Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky.
  • Muzejní komunikace. Muzeum jako médium.
  • Informační střediska v muzeích.
  • Muzeum jako pramen věd, spolupráce s vědeckými institucemi, badatelé v muzeích.
  • Spolupráce s dalšími státními i nestátními organizacemi.
  • Praktické vyzkoušení některých prvků z práce s veřejností.
Literatura
  • Kirshenblatt-Gimblett, Barbara: Destination Culture. Tourism, Museums, and Heritage. Berkeley - Los Angeles - London, University of California Press 1998
  • Thomas, Selma - Mintz, Ann: The Virtual and the Real. Media in the Museum. Washington, American Association of Museums 1998
  • Další literatura dle zadání vyučujícího
  • Runyard, Sue - French. Ylva: Marketing and Public Relations Handbook. Walnut Creek Altamira 1999
  • Chadwick, Alan - Stannett, Annette: Museums and Adults Learning: perspectives from Europe. London 2000
  • MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
  • LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
  • Museum culture : histories, discourses, spectacles. Edited by Daniel J. Sherman - Irit Rogoff. London: Routledge, 1994, xx, 301 s. ISBN 0-415-09273-6. info
  • BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
  • AMBROSE, Timothy a Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
Metody hodnocení
Přednáška; zkouška - splnění průběžně zadávaných úkolů během semestru, znalost vybrané publikace o práci s veřejností v muzeu, znalost probrané látky a schopnost jejich praktické aplikace.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2007, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021.