FF:PG12A23 Pedagogické teorie - Informace o předmětu
PG12A23 Pedagogické teorie
Filozofická fakultajaro 2006
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Doporučované ukončení: PZk. Jiná možná ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Rozvrh
- Út 18:20–19:55 B11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Pedagogika (program FF, B-HS)
- Pedagogika (program FF, B-PD) (3)
- Cíle předmětu
- Disciplína navazuje na Obecnou pedagogiku a zaměřuje pozornost studentů na vybrané teorie vztahující se k výchově a vzdělávání. Jde mimo jiné o teorie akademické, kognitivně psychologické, personalistické, sociální, sociokognitivní, spiritualistické, technologické a další.
- Literatura
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
- Moderní pedagogika. Edited by Jan Průcha. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 495 s. ISBN 80-7178-170-3. info
- JŮVA, Vladimír a Vladimír JŮVA. Úvod do pedagogiky. 3. dopl. vyd. Brno: Paido, 1997, 108 s. ISBN 80-85931-39-7. info
- PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. 1. vyd. Ostrava: Amosium servis, 1995, 234 s. ISBN 80-85498-27-8. info
- SKALKOVÁ, Jarmila. K soudobým proudům pedagogického myšlení. Praha: PÚ ČSAV, 1992. info
- SKALKOVÁ, Jarmila. Tradice hermeneutické pedagogiky a její vývoj v druhé polovině 20. století :k soudobým proudům pedagogického myšlení. 1. vyd. Praha: Pedagogický ústav J.A. Komenského, 1992, 86 s. ISBN 80-901127-3-0. info
- VORLÍČEK, Chrudoš. Úvod do pedagogiky. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1979, 151 s. info
- CHLUP, Otokar. Pedagogika : úvod do studia. 3., dopl. vyd. V Praze: Státní nakladatelství v Praze, 1948, 310 s. URL info
- HENDRICH, Josef. Úvod do obecné pedagogiky. 2. vyd. Praha: Profesorské nakladatelství a knihkupectví, 1939, 158 s. info
- Metody hodnocení
- Forma: 1 hodina přednáška + 1 hodina seminář Podmínky pro získání kreditu: seminární práce, zkouška
- Informace učitele
- Základní literatura: Chlup, O.: Pedagogika. Úvod do studia. Praha, SPN 1948. Jůva, V. sen., Jůva, V. jun.: Úvod do pedagogiky. Brno, Paido 1998. Hendrich,. J.: Úvod do obecné pedagogiky. Praha, Profesorské nakladatelství 1936. Pařízek, V.: Základy obecné pedagogiky. Praha, Pedagogická fakulta UK 1996. Pelikán, J.: Výchova jako teoretický problém. Ostrava, Amosium 1995. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Praha, Portál 1997. Průcha, J.: Přehled pedagogiky. Praha, Portál 2000. Vorlíček, Ch.: Úvod do pedagogiky. Praha, H&H 2000.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2006/PG12A23