MUI_26 Public Realtions in Museum Practice II.

Faculty of Arts
Spring 2007
Extent and Intensity
2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Irena Chovančíková (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Irena Chovančíková
Division of Museology – Department of Archaeology and Museology – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Pavel Holman
Timetable
Mon 15:00–16:35 C42
Prerequisites (in Czech)
MUI_25 Public Relations I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Muzea a školy, spolupráce muzeí a škol, akce pro žáky a studenty, akce pro učitele.
  • Práce s mládeží obecně, zájmové kroužky, výchova budoucích muzejních návštěvníků.
  • Muzea dospělí, zájmové kroužky a společnosti u muzeí a další aktvity.
  • Interaktivní akce pro návštěvníky, užití moderní techniky.
  • Působení muzejních prezentačních forem na návštěvníky.
  • Muzejní komunikace. Muzeum jako médium.
  • Informační střediska v muzeích.
  • Muzeum jako pramen věd, spolupráce s vědeckými institucemi, badatelé v muzeích.
  • Spolupráce s dalšími státními i nestátními organizacemi.
  • Praktické vyzkoušení některých prvků z práce s veřejností.
Literature
  • Kirshenblatt-Gimblett, Barbara: Destination Culture. Tourism, Museums, and Heritage. Berkeley - Los Angeles - London, University of California Press 1998
  • Thomas, Selma - Mintz, Ann: The Virtual and the Real. Media in the Museum. Washington, American Association of Museums 1998
  • Další literatura dle zadání vyučujícího
  • Runyard, Sue - French. Ylva: Marketing and Public Relations Handbook. Walnut Creek Altamira 1999
  • Chadwick, Alan - Stannett, Annette: Museums and Adults Learning: perspectives from Europe. London 2000
  • MCLEAN, Fiona. Marketing the museum. London: Routledge, 1997, 257 s. ISBN 0-415-10392-4. info
  • LESLY, Philip. Public relations :teorie a praxe. Translated by Stanislav Jurnečka. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-85865-15-7. info
  • Museum culture : histories, discourses, spectacles. Edited by Daniel J. Sherman - Irit Rogoff. London: Routledge, 1994, xx, 301 s. ISBN 0-415-09273-6. info
  • BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace : public relations. Translated by Dana Janišová. Vyd. 1. Praha: Grada, 1994, 203 s. ISBN 8071691062. info
  • AMBROSE, Timothy and Crispin PAINE. Museum basics. London: ICOM, 1993, xi, 319 s. ISBN 0-415-05769-8. info
Assessment methods (in Czech)
Přednáška; zkouška - splnění průběžně zadávaných úkolů během semestru, znalost vybrané publikace o práci s veřejností v muzeu, znalost probrané látky a schopnost jejich praktické aplikace.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2000, Spring 2001, Spring 2002, Spring 2003, Spring 2004, Spring 2005, Spring 2006, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (Spring 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2007/MUI_26