FF:PGK21A30 Didactics - Course Information
PGK21A30 Didactics
Faculty of ArtsSpring 2009
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 8 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Prerequisites (in Czech)
- Předpokladem zápisu do kurzu je absolvování kurzu Pedagogické teorie.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 35 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/35, only registered: 0/35, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/35 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Education (programme FF, B-PD)
- Course objectives (in Czech)
- Kurz didaktiky zachycuje vývoj této disciplíny v průběhu 20. století a současně mapuje základní modely vyučování. Další část kurzu je věnována teoriím vzdělávání a učení, které jsou jedním z východisek pro koncipování i průběh vzdělávání a vyučování (asociativní teorie učení, teorie sociálního učení, teorie učení se vhledem, konstruktivistické teorie učení). Poslední část kurzu je zaměřena na projektování školních vzdělávacích programů, které vychází z platných dokumentů v ČR.
- Literature
- KALHOUS, Zdeněk and Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009, 447 s. ISBN 9788073675714. info
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 9788024718217. URL info
- PASCH, Marvin, Trevor G. GARDNER, Georgea M. LANGER, Alane STARK and Christella MOODY. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Translated by Milan Koldinský. Vydání druhé. Praha: Portál, 2005, 416 stran. ISBN 8073670542. info
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 247 s. ISBN 80-7178-216-5. info
- Assessment methods (in Czech)
- Forma výuky: přednášky a semináře. V rámci seminárních cvičení se studenti učí koncipovat školní vzdělávací program. Předmět je ukončen zkouškou.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: blokově.
- Enrolment Statistics (Spring 2009, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2009/PGK21A30