FF:UZPGJ41A71 Ped. evaluace - Informace o předmětu
UZPGJ41A71 Pedagogická evaluace
Filozofická fakultajaro 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40 - Mateřské obory/plány
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-HS3) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS) (2)
- Učitelství pedagogiky pro střední školy (program FF, N-SS3) (2)
- Cíle předmětu
- Disciplína uvádí studenty do základů pedagogické evaluace. Vymezuje hlavní pojmy a přístupy k věci, nabízí vhled do hlavních oblastí evaluace ve vzdělávání a výchově: evaluace vzdělávacích potřeb, evaluace vzdělávacích programů, učebnic, reálné výuky, edukačního prostředí, vzdělávacích výsledků, vzdělávání prostřednictvím standardů, efektů vzdělávání, efektivnosti škol, evaluace na základě indikátorů, evaluace pedagogického výzkumu.
- Osnova
- Uvedení do pedagogické evaluace - podstata, význam, hlavní formy
- Evaluace vzdělávacích potřeb
- Evaluace vzdělávacích programů
- Evaluace učebnic
- Evaluace reálné výuky
- Evaluace edukačního prostředí
- Evaluace vzdělávacích výsledků
- Evaluace vzdělávání prostřednictvím standardů
- Evaluace efektů vzdělávání
- Evaluace efektivnosti škol
- Evaluace na základě indikátorů
- Evaluace pedagogického výzkumu
- Literatura
- PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. V Brně: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 8021013338. info
- Pedagogická evaluace v podmínkách současné české školy :sborník referátů ze 4. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 3.-4. července 1996 v Olomouci. Vyd. 1. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, 219 s. ISBN 80-902250-6-3. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: přednáška a seminář ukončeno zkouškou
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (jaro 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/UZPGJ41A71