NJII_36 Textsorten in der Massenmedien

Filozofická fakulta
jaro 2011
Rozsah
1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
Vyučující
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Ústav germanistiky, nordistiky a nederlandistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každou lichou středu 9:10–9:55 G24
Předpoklady
NJII_35 Sprache der Massenmedien
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/45, pouze zareg.: 0/45
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět a vysvětlit typologii textových druhů v printmédiích
interpretovat informativní, persuasivní i "smíšené" publicistické texty
Osnova
  • Schwerpunkte:
  • Einführung in die Textsortenproblematik
  • Meldung, harte und weiche Nachricht
  • Bericht und Kommentar, Glosse
  • Reportage
  • Interview
  • Rezension/Kritik
  • "Mischformen"
Literatura
  • Burger, Harald: Sprache der Massenmedien, Berlin, New York 1991
  • H. H. Lueger, Pressesprache, Tuebingen 1995
Výukové metody
1 hod. seminář
Metody hodnocení
Seminář je ukončen písemnou analýzou určitého publicistického textového druhu.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016.